سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال ۷۶ حادثه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی روی داد که به ۴۰ هکتار از گستره های طبیعی آسیب رسانده و بر اثر آن ۳۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال خسارت به بار آمد.

وی افزود: این در حالی است که پارسال تنها با ۱۳ حادثه آتش سوزی ۷۴ هکتار از عرصه های منطقبه سوخت و ۶۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال خسارت به این بخش وارد شد.

وی این میزان کاهش آتش سوزی های منابع طبیعی را در ۳۰ سال اخیر بی سابقه خواند و افزود: آموزش روستاییان در زمینه اقدامات پیشگیرانه،  تشکیل تیم های آتش نشانی محلی و تجهیز آنها و همچنین اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای خاموشی آتش عرصه های طبیعی از جمله دلایل کاهش گستره آتش سوزی ها و خسارات آن در استان بود.

وی گفت: کاهش گستره آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی امسال درحالی اتفاق افتاد که پوشش گیاهی در بهار و تابستان امسال، به دلیل بارش های خوب بسیار مطلوب بود.

سرهنگ حیاتی با تاکید بر اینکه آتش سوزی های منابع طبیعی باید به صفر برسد، افزود: یکی از مشکلات ما برای تحقق این هدف، کمبود نیروی انسانی مورد نیاز است.

وی همچنین از افزایش آمار صدور مجوز برای حمل چوب در استان خبر داد و اظهار داشت: یگان حفاظت از منابع طبیعی خراسان شمالی از ابتدای امسال مجوز حمل ۶ هزار و ۲۷۲ تن چوب باغی را به خارج استان صادر کرده است.

حیاتی با بیان اینکه این رقم در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۱۸۶ تن چوب باغی بوده است، افزود: گردو بیشترین نوع چوب باغی است که در این ۲ سال برای صدور آن از استان مجوز صادر شده است.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.