سیدمهدی رزاز مدیر فرودگاه بجنورد روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آسمان دلیل لغو برنامه پروازی خود در روز چهارشنبه را نبود ناوگان پروازی اعلام کرده است.

شرکت هواپیمایی ماهان نیز که پرواز دیروزش به علت شرایط نامساعد جوی موفق به فرود در فرودگاه بجنورد نشده و به تهران بازگشته بود، ۴ پرواز دیگر خود در مسیر تهران - بجنورد را در روزهای پنجشنبه هفته جاری و شنبه، دوشنبه و پنجشنبه هفته آینده لغو کرد.  

شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در سال جاری تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مشکلات فنی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو کرده اند.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شوند.

به گزارش ایرنا ۲۱ هزار و ۳۸۵ مسافر در ۹ ماهه امسال از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این مدت ۱۱ هزار و ۱۸۳ مسافر با پرواز وارد فرودگاه بجنورد شده و ۱۰ هزار و ۲۰۲ مسافر نیز خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کرده‌اند.
هم اکنون در هفته ۹ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد توسط شرکت های ماهان، آسمان و ایران ایر انجام می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

مجموع مسافران جابه جا شده این فرودگاه در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۱ مسافر بودند که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن به کمتر از نصف رسیده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.