مدیر فرودگاه بجنورد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۶ هزار و ۴۵۲ مسافر با پرواز وارد فرودگاه بجنورد شده و پنج هزار و ۸۱۱ مسافر نیز خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کرده‌اند.
سیدمهدی رزاز با بیان اینکه این جابه جایی ها در قالب ۱۹۰ پرواز انجام شده، اظهار داشت: در این مدت ۳۶.۴ تن بار نیز با پروازهای ورودی به بجنورد حمل شده و ۴۱.۴ تن بار نیز به تهران انتقال یافته که این ارقام نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۵۲ و ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر فرودگاه بجنورد بر افزایش پروازها در این فرودگاه تاکید و اظهار داشت: امسال شرکت ایران‌ایر (هما) نیز نسبت به برقراری پروازهای خود در مسیر بجنورد - تهران اقدام کرده و بر اساس برنامه، این شرکت در هفته ۳ پرواز با هواپیمای ای.تی.آر ۷۲ در مسیر تهران بجنورد انجام می دهد.

هم اکنون هر هفته ۹ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد از روز شنبه تا جمعه توسط شرکت های ماهان، آسمان و ایران ایر انجام می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

مجموع مسافران جابه جا شده این فرودگاه در سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۸۱ مسافر بود که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن به کمتر از نصف رسیده بود.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.