عبدالله یوسفی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه پنبه پاک کنی و مجتمع گلخانه ای امام رضا (ع)  شهرستان مانه و سملقان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورز نمونه ملی و کشوری تولید پنبه هم امسال از این شهرستان بود که میانگین برداشت محصول این کشاورز در هر هکتار بیش از سه تن و ۵۰۰ کیلوگرم بود.

وی میانگین کشوری برداشت پنبه از هر هکتار را ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم عنوان کرد.

یوسفی در دامه گفت: کارخانه پنبه پاکنی مانه و سملقان امسال در بازه زمانی چهار ماه به بهره برداری رسید که برای ساخت و نصب تجهیزات این کارخانه بیش از  ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: قرار است واحد ریسندگی هم در این کارخانه راه اندازی شود.

وی ظرفیت تصفیه سالانه این کارخانه را ۱۵ هزار تن پنبه محلوج دانست و گفت: با فعالیت این کارخانه که در زیربنایی ۷ هزار متر مربع ساخته شده برای ۲۹ نفر شغل ایجاد شده است.

وی همچنین در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه امام رضا (ع) گفت: توسعه گلخانه ها یکی از سیاست های جهادکشاورزی است که در طول ۵ سال گذشته سطح گلخانه های استان را از ۱۰ هکتار به ۷۰ هکتار رسانده ایم.

وی بیان کرد: چندین گلخانه در استان هم در دست ساخت است که مجتمع گلخانه ای امام رضا (ع) یکی از آنها است.

یوسفی گفت: مجتمع گلخانه‌ای امام رضا (ع) در زمینی به گستره ۳۰۰ هکتار و در ۶۰ قطعه ایجاد می شود که عملیات اجرایی هر سه فاز آن در حال اجراست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: فاز اول این پروژه شامل ۲۴ قطعه در ۱۷ هکتار، فاز دوم ۱۶ قطعه در ۱۲ هکتار و فاز سوم شامل ۲۰ قطعه در ۱۳ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده برای سال جاری ۱۵ هکتار گلخانه در مانه و سملقان ایجاد خواهد شد.

۳۱ سرمایه گذار در راه اندازی قطعات این مجتمع گلخانه ای مشارکت دارند.

شهرستان مانه و سملقان واقع در ۴۵ کیلومتری غرب استان خراسان شمالی، ۸۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد که ۴۵ نوع محصول از آن برداشت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.