علی متقیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نهضت آموزش خط بریل و زبان اشاره در دستور کار ما است و در گام نخست، کارشناسان و معلمان و در گام بعدی، برای خانواده ها و معلمان مدارس تلفیقی اجرا می شود.

وی افزود: آشنا نبودن معلمان و کارشناسان با زبان بریل و زبان اشاره، یکی از مشکلات آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه است، نبود این آشنایی سبب شده تا برقراری ارتباط اجتماعی این قشر، حتی در مدرسه به خوبی میسر نباشد.

وی اظهار داشت: اکنون ۸۷ نفر دانش آموز نابینا و ۲۸۶ دانش آموز ناشنوا و کم شنوا در این استان، مشغول به تحصیل هستند که ۲۷۹ نفر از این تعداد در مدارس تلفیقی درس می خوانند که جامعه هدف ما برای برگزاری این دوره های آموزش هستند. 

متقیان خاطرنشان کرد: آموزش های مزبور برای کمک به برقراری ارتباط اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه، در خانواده و جامعه، در دستور کار است.

وی افزود: یکی دیگر از رویکردهای ما برای ارتقای ارتباط اجتماعی دانش آموزان در جامعه، افزایش جذب این قشر در مدارس عادی است.

متقیان خاطرنشان کرد: امسال پوشش دانش آموزان تلفیقی، با ۱۵ درصد افزایش، از ۴۳۶ دانش آموز تلفیقی در سال گذشته به ۵۰۱ دانش آموز رسیده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از این رو، معلمان مدارس عادی هم باید آموزش های لازم برای آشنایی با خط بریل و زبان اشاره را فرا بگیرند.  

سه هزار و ۳۸۷ دانش آموز زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.