علی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالعات این طرح در دشت گلیل در سال ۹۵ انجام شد وعملیات اجرایی آن هم از سال ۹۶ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اینک لوله ها و تجهیزات لازم خریداری شده است گفت: ۲۶۲ خانوار عشایری که در ۱۲ سامان عرفی مستقر و از ۵ طایفه نامانلو، میلانلو، بیچرانلو، ملوانلو و عشایر جیرستان بخش سرحد هستند هستند از این طرح برخوردار خواهند شد.

ابراهیمی افزود: این شبکه توزیع برای تامین آب شرب بهداشتی عشایر و تامین آب برای ۳۵ هزار راس دام سبک، در خطی به طول ۴۹ کیلومتر اجرایی می شود که مجموع کل اعتبار آن ۴۵ میلیارد ریال از محل بنده ه تبصره ۴ است و فعلا برای شروع کار ۱۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

 رییس اداره امور عشایری شیروان کاهش هزینه های تولید را در راستای اقتصاد مقاومتی با شعار هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی، کمک به معیشت این قشر، ماندگاری در منطقه و جلوگیری از مهاجرت، حفظ امنیت مرزی، تامین آب بهداشتی سالم، جلوگیری از مخاطرات تامین آب و حفظ مراتع با رعایت تعادل دام و مرتع  از مهم ترین اهداف اجرای آن عنوان کرد.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.