محسن منصوری روز پنجشنبه در حاشیه بازید از روستاهای هدف بنیاد علوی شهرستان مانه و سملقان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا ۴۰۰ صندوق روستایی در کشور شکل گرفته است.

وی افزود: یکی از سیاست های بالادستی بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی محرومیت زدایی و توانمندسازی است و به همین منظور در کل کشور ۱۲ شهرستان اقدامات محرومیت زدایی شروع شده است و این میزان به ۳۱ منطقه و شهرستان افزایش می یابد.

وی گفت: مانه وسملقان یکی از این ۱۲ شهرستان که مراحل نهایی مطالعات پایه در زمینه فرصت های سرمایه گذاری در حال انجام است.

 وی اظهار داشت: همچنین در فاز اول مطالعات طرح توان افزایی نیز در ۴۰ روستای این شهرستان انجام و صندوق های توان افزایی هم تشکیل شده است و این میزان در فاز دوم به ۸۰ روستا می رسد.

وی بیان کرد: اندوخته مالی این صندوق ها  ۳۲ میلیارد ریال خواهد بود که بنیاد علوی ۱۵ میلیارد ریال آن را تامین و مردم هم  ۱۷ میلیارد ریالی در این صندوق ها مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در این ۴۰ روستا بیش از ۶۰۰ گروه کاری شکل گرفته و وام‌های قرض الحسنه خرد روستایی به روستاییان که در زمینه اشتغال روستایی استفاده می شود، داده می شود.

مدیرعامل بنیاد علوی ادامه داد: این بنیاد تاکنون ۲۳ میلیارد ریال در قالب ۹۰۰ فقره تسهیلات به مردم شهرستان مانه و سملقان پرداخت کرده است.

منصوری بیان کرد: بانک سینا هم در بخش کمک به اشتغال بیش از ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات تصویب کرده که قرارداد ۴۰ میلیارد ریال آن بین متقاضی و بانک منعقد شده است که از این میزان ۳۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این بنیاد همچنین چهار طرح  فرهنگی، بهداشتی و آبخیزداری در شهرستان مانه و سملقان با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اجرا می‌کند.

وی اظهار داشت: در این راستا، طرح های ساخت کتابخانه، مرکز سلامت و اجرای آبخیزداری در این شهرستان مصوب شده که عملیات اجرایی این طرح ها بزودی آغاز می شود.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.