طاهر رستمی چهارشنبه در کارگروه امنیت غذایی شهرستان اسفراین با اشاره به گزارش دانشکده علوم پزشکی و اختلاف نظر با جهادکشاورزی در استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب براس استفاده کشاورزی اظهار داشت: در این خصوص باید کارگروه تخصصی در کوتاه ترین زمان با حضور دستگاههای مرتبط تشکیل و نوع کشت با پساب تصفیه خانه مشخص شود.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهری اسفراین هم اکنون ۱۶ هزار متر مکعب در شبانه روز است.

فرماندار اسفراین با بیان اینکه تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در روستای فرطان که در حاشیه شهر قرار دارد سبب مشکلات بهداشتی و گلایه مردم این منطقه شده است افزود: هیچ دستگاهی اجرایی و بخش خصوصی  حق تخلیه نخاله در این منطقه را ندارند و در صورت مشاهده  برخورد قانونی خواهد شد.

رستمی به بخشدار مرکزی و ادارات مرتبط در این امر، فرصت یک ماهه داد تا مشکلات روستای فرطان در این حوزه را ساماندهی کنند.

  وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ضوابط شهرسازی در روستاهای  که در حریم شهر قرار دارند باید رعایت شود تا بتوان مشکلاتی که درآینده از این روستا به شهر سرریز می شود، کاهش داد.

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیز در این کارگروه  گفت: بر اساس پایش های  این دانشکده از کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب از یک ماه گذشته تاکنون، هیچ نوع کشت مثمر با پساب امکان پذیر نیست و تنها گزینه استفاده از پساب برای کشت چوب است.

در همین حال نماینده جهاد کشاورزی شهرستان در این نشست کشت مثمر با پساب تصفیه خانه اسفراین را در صورت  استاندارد بودن امکان پذیر دانست.

شهرستان۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.