معاون آموزش ابتدایی شیروان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کلمات و جملات کودکانه و البته پر معنای این دانش‌آموزان در جمله جمله این نامه‌ها نمادی از عشق، معرفت و دوست داشتن سردار و قدردانی از تلاش های آن شهید است.

صغری نوری افزود: همچنین تعدادی از املای امروز دانش آموزان پایه اول دبستان دخترانه سما با موضوع  قدرشناسی از سردار سلیمانی نوشته شد.

وی گفت: دانش آموزان این شهرستان تاکنون در آیین های مختلف بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد سلیمانی شرکت کرده اند.

قاسم سلیمانی ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در استان کرمان چشم به جهان گشود و در سن ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار ساختمان در کرمان شد.

با شروع جنگ تحمیلی، وی راهی جبهه شد و کمی بعد، فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشگری از بسیجی‌ها تشکیل داد که به لشکر ۴۱ ثارالله شهرت یافت.

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشگر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۹۸ سردار سرلشکر سپهبدحاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشد الشعبی به دستور رییس جمهوری آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شده و به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.