حجت الاسلام علی خادمی، چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اداره در راستای رسالتی که دارد برای عمق بخشیدن به فعالیت های خود اقداماتی را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در نواحی حاشیه نشین شهرهای استان آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: در مساجد صندل آباد، باقرخان، صادقیه، جوادیه، گلستانشهر، کلاته محمدعلی پهلوان و ملکش بجنورد و روستاهایی در مانه سملقان از جمله روستای زرد، که بیش از دیگر مناطق در معرض آسیب هستند، ۱۰ کارشناس و متخصص در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعال شده اند.

وی افزود: این افراد با کمک امامان جماعات و روحانیانی که به طور دائم در این مناطق استقرار دارند تا کنون ۵۰ کارگاه آموزشی در زمینه آسیب های اجتماعی برگزار کرده اند و فقط در محدوده شهر بجنورد، بیش از ۲ هزار نفر در این کارگاه ها شرکت کرده و با موضوعاتی مانند سبک زندگی اسلامی، مهارت های زندگی و مضرات استعمال مواد مخدر آشنا شده اند.

خادمی گفت: با توجه به اینکه شبکه تبلیغی این اداره کل در تمام استان و مساجد گسترده است اگر دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در زمینه تأمین اساتید، نیروی انسانی متخصص و کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی مساعدت کند، می توان گستره فعالیت پیشگیری از آسیب ها و اعتیاد را تا ۲۰۰ مسجد نیز افزایش داد.

وی افزود: با توجه به آمد و شد روزانه حداقل ۳۰ نفر به مساجد، این اقدام در زمینه کاهش اعتیاد موثر خواهد بود و اعتیاد که کاهش یابد مبادی عرضه و توزیع نیز کم می شود.

استان خراسان شمالی هزار و ۱۲۰ مسجد دارد که ۹۰۰ باب آن در نواحی روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.