دانیال نقویان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با اجرای این تعداد پروژه برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است اظهار داشت: پروژه افتتاح شده اقتصاد مقاومتی در زمینه های پرورش دام سنگین، سبک و آبزیان، صنایع بسته بندی و تبدیلی، تولید عسل، کشت و گسترش زعفران، ایجاد گلخانه و مشاغل خرد و خانگی بوده است.

وی افزود: این سازمان برای امسال با احتساب پروژه های به بهره برداری رسیده اجرای ۲۰۰  پروژه اقتصاد مقاومتی را برنامه ریزی کرده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: هم اکنون هفت کارگاه اشتغال در زمینه صنایع دستی و صنایع تبدیلی در سطح استان راه اندازی شده است که برای تجهیز این کارگاه ها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

نقویان بر تکمیل زنجیره تولید در زمینه پروژه های اشتغال تاکید کرد و افزود: ۱۰ کارگاه کوچک در سطح استان، دوخت دو هزار دست لباس برای گردان ها  را بر عهده گرفته اند که هم اکنون این کارگاه ها را به کارگاه های بزرگ تر در سطح کشور ارتباط داده ایم تا حمایت شوند.

وی همچنین از اجرای هشت قطب صنایع تبدیلی در هشت شهرستان این استان خبر داد و گفت: برای اجرای کارگاه های مرتبط با این حوزه هم با دستگاه های مرتبط هماهنگی ها لازم انجام و آموزش های لازم نیز به مجریان داده شده است.

۶۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم استان 

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۶۰۰ گروه جهادی شامل حدود پنج هزار نفر در مناطق محروم و دور دست استان حضور یافته و در زمینه های مختلف از جمله عمرانی، آموزشی و فرهنگی مشارکت داشته اند.

نقویان افزود: از مجموع فعالان در حوزه گروه های جهادی سه هزار نفر بومی و دو هزار نفر غیر بومی هستند که بیشتر از دانشگاه های تهران به این مناطق اعزام شده اند.

وی اظهار داشت: گروه های جهادی ساخت ۵۰۰ واحد مددجویان نیازمند زیر پوشش سازمان های حمایتی را بر عهده گرفتند که در این مدت ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیلزده و محروم استان ساخته شده است.

وی افزود: در بحث فرهنگی نیز آموزش های مختلف از جمله قرآنی و احکام، صنایع دستی، فنی و حرفه ای به گروه های مختلف مردم در مناطق محروم و دور دست ارائه شده است.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.