فاطمه هاشمی رفسنجانی پنجشنبه شب در مجمع سالیانه هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان شمالی اظهار داشت: بیماران خاص باید مانند فرد سالم با رعایت برخی مسائل مربوط به بیماری که پزشک به آنها توصیه می کند، ورزش کنند.

 وی با اشاره به برگزاری همایش های مختلف برای توجیه پزشکان برای تشویق بیماران به ورزش، خاطرنشان کرد: باید حداقل ۵۰ درصد بیماران ما ورزشکار باشند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه افراد زیادی به ورزش علاقه ندارد، اظهار داشت: آنها حاضر هستند بیکار باشند و وقت خود را به بطالت بگذرانند اما،  هیچ فعالیت ورزشی نداشته باشند که این امر یک اشکال اساسی در زندگی همه ما است.

 وی با تاکید بر اهمیت دادن بیشتر به ورزش گفت: در این راستا یکی از مهم ترین اهداف فدراسیون تشویق بیماران به ورزش بویژه در سطح همگانی برای ایجاد شور و نشاط است.

 وی یکی از نقص های موجود در قانون را استخدام نشدن و یا نبود بیمه بازنشستگی بیماران خاص دانست و گفت: این در حالی است که بسیاری از این بیماران هم اینک در سطوح بالای تحصیلی و حتی شغلی به سر می برند.

 وی حضور خانم ها را در مجلس  فرصت بسیار مغتنم شمرد و گفت: حضور این قشر باعث شده کارهای خوبی از قبیل تصویب قانون تلقی بیماری اوتیسم در ردیف بیماری های خاص صورت گیرد و برنامه‌ریزی خوبی نیز برای حل مشکلات بیمه و استخدام بیماران خاص در دست انجام است.

رییس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا با بیان اینکه به دنبال ورزش قهرمانی نیستیم، اظهار داشت: باید ورزش در خانه هر بیمار جایگاه جدی پیدا کند.

وی با بیان اینکه هیات ها نباید فقط منتظر ورزش های قهرمانی باشند، افزود: باید با برگزاری مسابقات داخلی و شهرستانی بیماران را متوجه این امر کنند که ورزش جزئی از درمان و زندگی آنها است.

وی خاطرنشان کرد:  فدراسیون هر گونه تجهیزات و ابزار ورزشی هیات های استانی که نیاز داشته باشند تامین می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست از نبود خوابگاه به عنوان یکی از معضلات و مشکلات  استان یاد کرد و گفت: در سفر رییس جمهوری به  این خطه مبلغ ۷۰ میلیارد اعتبار برای ساخت خوابگاه اختصاص یافت که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

کوروش بهادری افزود: با ساخت این خوابگاه یکی از معضلات اساسی ورزش استان در میزبانی مسابقات کشوری برطرف خواهد شد.

 وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته برای این بیماران خاطرنشان کرد: با وجود استعدادی که در این ورزشکاران دیده شده است، در تمام مسابقات کشوری تلاش شده تا  تیم هایی از این گروه به این مسابقات اعزام شود.

 وی  در ادامه از برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در رشته کشتی پهلوانی  در این استان خبر داد و گفت: تاکنون حضور ۳۲ کشور در این مسابقات که تا ۲۵ روز آینده برگزار می شود قطعی شده است.
فاطمه هاشمی رفسنجانی برای بازدید از کلینیک بیماران خاص بجنورد و شرکت در مجمع سالیانه هیات خراسان شمالی به این استان سفر کرد و در دیدار  با استاندار، مقرر شد با رفع مشکلات موجود کلینیک بیماران خاص این خطه ۲۲ بهمن ماه امسال افتتاح شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.