مرتضی طاهریان، چهارشنبه در شورای اداری و جلسه توجیهی رابطان رویداد فهما در خراسان شمالی اظهار داشت: این در حالی است که تمامی فعالیت ها در مساجد از گذشته های دور توسط مردم و بدون دریافت هیچ هزینه دولتی انجام می شده و هیچگاه هم این فعالیت ها تعطیل نمی شده است.

وی افزود: اگر اعتبار و سرانه ای برای این امر در نظر گرفته شود با اتمام اعتبار، این برنامه ها نیز تعطیل خواهند شد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گفت: برای کانون ها اعتبار و بعضا سرانه ای در نظر گرفته می شود اما نباید همه فعالیت ها معطوف به تامین اعتبار باشد بلکه باید از سایر ظرفیت ها نیز در این مسیر ساتفاده شود.

طاهریان اظهار داشت: فعالیت ها همیشه در مساجد وجود داشته است اما اکنون می خواهیم که این برنامه ها را ساماندهی کنیم تا بتوان برنامه ریزی دقیقی برای حمایت مادی و معنوی از این برنامه ها داشت.

وی گفت: ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور وجود دارد که برنامه‌ها و فعالیت‌های آنها در سامانه فهما ساماندهی و به‌روزرسانی خواهد شد.

طاهریان اظهار داشت: فهما، سامانه ای برای فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد است که با اجرای آن تمامی کانون ها دارای صفحه ای اختصاصی در درگاه سامانه خواهند شد و ثبت تمامی اقدامات آن ها از حالت کاغذی به الکترونیکی برمی گردد.

وی از مسوولان کانون های فرهنگی مساجد خواست تا از ایجاد فضای دروغین پرهیز کنند و گفت: با توجه به اینکه ارزش یابی کانون های مساجد از طریق این سامانه انجام می شود باید اطلاعات، داده ها و به روزرسانی ها دقیق و درست باشد چرا که عملکرد آنان رصد و بازرسی خواهد شد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز گفت: برای ۳۷۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان، ۱۹ رابط کانونی در هشت شهرستان استان در طرح فهما فعال هستند.  

هاشم شیرازیان با بیان اینکه تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری در این سامانه به روزرسانی خواهد شد، گفت: در مرحله اول در این استان تمامی اعضا در این سامانه ثبت شده اند و بخش زیادی از فعالیت ها نیز تاکنون به روز شده است.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری یکهزار و ۱۰۰ مسجد دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.