رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) جرگلان شهرستان راز و جرگلان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون افراد زیر پوشش این نهاد به ۲ هزار و ۱۷۸ خانواده رسیده است که نسبت به سال گذشته حدود ۸۸۰ خانوار افزایش دارد.

محمد مهدی عربی از این تعداد هزار و ۲۹۸ خانوده مددجوی عادی هستند که تمام خدمات کمیته امداد را دریافت می کنند و تعداد مدجویان تبصره ۱۴ که از سال قبل به خانواده کمیته امداد اضافه شده است، ۸۸۰ خانوار است.

وی افزود:  ۴۵۵ خانوار  تحت پوشش با استفاده از تسهیلات مسکن سیل زدگان و تسهیلات بلاعوض کمیته امداد خانه ساخته و ۵۷۰ خانوار نیز از تسهیلات تعمیرات استفاده کرده اند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت  بدون کارمزد به سیل زدگان پرداخت شده که ارزش آن ها بیش از هشت میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال است و هم چنین ۳۴ فقره تسهیلات کارگشایی نیز پرداخت شده است.

وی گفت: منازل  ۹۸ خانوار تحت پوشش در جرگلان نیازمند لوله کشی گاز است، هرچند در این زمینه تعهدی نداریم اما با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریالی که امسال به این موضوع تخصیص یافته و با سرانه ۳۵ میلیون ریال به این افراد کمک خواهد شد.

در منطقه ترکمن نشین جرگلان خراسان شمالی هفت هزار ۱۴۶ خانوار زندگی می کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی راز  شهرستان راز و جرگلان نیز با بیان این که  دو هزار و ۴۶۰ خانواده در این منطقه مرزی زیرپوشش هستند،  اظهار داشت: از سال گذشتته که تبصره ۱۴ ابلاغ شد ۹۳۰ مددجو  به این تعداد افزوده شدند.  

جواد یاسینی افزود: با این تبصره  نیازمندانی که سن آن ها بیش از ۵۰ سال بود و برخی شرایط حمایت را نداشتند زیر پوشش حمایت هایی مانند مازاد یارانه، تسهیلات مسکن و اشتغال قرار گرفتند.

وی با بیان این که منازل  ۷۵۰ مددجو در سیل بهار امسال آسیب دیده است اظهار داشت: از این تعداد ۳۴۵ مددجو برای نوسازی منازل خود از تسهیلات مسکن ویژه سیل زدگان و تسهیلات بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریالی کمیته امداد  و بقیه آن ها نیز از تسهیلات بلاعوض تعمیرات با سرانه ۱۵ میلیون ریال استفاده کرده اند.  

یاسینی با بیان این که سرفصلی برای پرداخت هزینه های گازکشی مددجویان نداریم اظهار داشت: با این وجود هم اکنون ۷۳۰ میلیون ریال برای کمک به گازکشی مددجویان کمیته امداد راز اختصاص یافته است و با استفاده از آن ها توانستیم به ۶۲ مددجو تسهیلات بلاعوض تا سقف ۳۵ میلیون ریال پرداخت کنیم.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد که دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

این شهرستان دارای ۷۰ هزار نفر جمعیت است که بیشترین تمرکز جمعیتی آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.