معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بهره هوشی دانش آموزان دیرآموز، در مرز بهره هوشی عادی است و بر این اساس در مدارس عادی پذیرش می شوند اما تحصیل آنان در این مدارس، با مشکلاتی برای این کودکان و البته معلمان، همراه است.  

عصمت بدخشان اظهار داشت: دانش آموزان دیرآموز نیاز به آموزش های خاص، محتوای ویژه و بعضا تجهیزات و امکانات مخصوص به خود دارند است و معلمان آنان نیز باید آموزش های تخصصی فراگرفته و از مشوق های انگیزشی بهره‌مند شوند اما این موارد توجه چندانی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت مطلوب، باید به ازای حضور هر دانش آموز دیرآموز در کلاس درس، چند دانش آموز با بهره هوشی معمول، کاسته شود اما این امر رعایت نشده و همچنان شمار جمعیت دانش آموزی این کلاس ها بالا است.  

وی افزود: دانش آموزان دیرآموز، در برزخ میان دانش آموزان عادی و دانش آموزان استثنایی قرار دارند که اگرچه در مدارس عادی پذیرش می شوند اما شرایط خوبی برای تحصیل آنان دیده نشده است.  

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شمار دانش آموزان دیرآموز روند رو به رشدی به خود گرفته است به طوری که پارسال شمار این افراد هزار و ۶۰ نفر ثبت شده بود اما امسال این رقم به هزار و ۲۸۳ نفر رسیده است.  

بر اساس این گزارش، دانش آموزان دیرآموز،  که در مرز استثنایی و عادی قرار دارند، دارای بهره هوشی بین ۷۱ تا ۸۵ بوده و با مشکلاتی از جمله مشکل توجه و تمرکز، عدم توانایی تعمیم یک آموخته جدید به موارد و موقعیت‌های مشابه، مشکلات گفتار و زبان، بیماری جسمانی، تب شدید، تشنج و سوء تغذیه و عدم اعتماد به نفس و احساس عدم خودارزشمندی روبه رو هستند.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی تحصیل می کنند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.