محمد امیری روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس نتایج طرح سرشماری سال ۹۵، ۱۲ هزار و ۲۱۷ نفر بی سواد در این شهرستان شناسایی شده بود که با اقدامات انجام شده در چند سال اخیر، شمار جمعیت این قشر به ۶ هزار و ۴۱۶ نفر کاهش یافته و اکنون نرخ باسوادی به حدود ۹۷ درصد رسیده است.  

وی با بیان اینکه امسال جذب هزار و ۶۶۱ نفر در برنامه های سوادآموزی شهرستان برنامه ریزی شده است اظهار داشت: امسال جذب ۸۲۱ نفر در دوره آموزش سوادآموزی، ۴۲۹ نفر در دوره تحکیم سواد و ۴۱۱ نفر در دوره انتقال هدفگذاری شده است.   

وی با اشار به اینکه اهداف جذب در دوره انتقال و تحکیم محقق شده است گفت: تاکنون ۵۵ درصد از برنامه های جذب دوره سوادآموزی محقق شده و ثبت نام در این دوره تا پایان دی ماه، ادامه دارد. 

امیری در باره کمبود نیروی آموزش دهنده برای اجرای برنامه ها اظهار داشت: امسال ۸۱ نفر از نیروهای آموزش دهنده شهرستان، برای جبران کمبود نیروی معلم، در کلاس های درس حضور یافتند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش بجنورد، برای جبران این کمبود، ۱۰۰ نفر از افرادی که پیش از این با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند، فراخوان شده و به عنوان آموزش دهنده جذب شدند.  

وی در باره جذب والدین بی سواد دانش آموزان گفت: امسال برای نخستین بار، قرار است افراد ۵۰ تا ۶۴ سال هم در برنامه های سوادآموزی جذب شوند.

امیری، ایجاد مراکز یادگیری محلی را از برنامه های سوادآموزی عنوان کرد و گفت: یک مرکز یادگیری در زندان بجنورد راه اندازی شده و در آن، ۷۰ نفر زیر پوشش برنامه های آموزش مهارت قرار گرفته اند.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد خاطرنشان کرد: به زودی مرکز یادگیری محلی ویژه بانوان در روستای چناران راه اندازی می شود و قرار است ۵۰ نفر از زنان، به صورت رایگان از آموزش های مهارت اشتغال بهره مند شوند.  

اکنون میزان باسوادی جمعیت ۶ سال به بالا در شهرستان بجنورد، ۸۶.۸ درصد است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.