علی محمدی روز دوشنبه در نشست شورای اداری بجنورد اظهار داشت: تاکنون ۵۶ هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان در طرح های مختلف مقاوم سازی شده است که مقاوم سازی مابقی واحدهای مسکونی در دست اقدام است.

وی به وقوع دو زلزله بزرگ در سال های ۷۵ و ۹۶ اشاره کرد و افزود: مقاوم سازی در این مدت بسیار مناسب بوده است به همین دلیل در زلزله سال ۹۶ در مقایسه با زلزله سال ۷۵، تلفات جانی و فوتی کمتری داشتیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون تنها ۱۸ درصد واحدهای شهرستان راز و جرگلان مقاوم سازی شده و به همین علت در بارش ها و سیل اواخر پارسال آسیب زیادی به واحدهای مسکونی وارد شد.

در سیل سال گذشته ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی آسیب دید که از این تعداد چهار هزار واحد در شهرستان راز و جرگلان بود.

وی بر مقاوم سازی خانه های روستایی بویژه در این مناطق تاکید کرد و گفت: دولت در حوزه مسکن روستایی بسیار خوب وارد شده است که روستایان باید از این فرصت برای دریافت تسهیلات که بیشتر قرض الحسنه و با کارمزد پایین است، برای نوسازی واحدهای خود اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری بجنورد هم گفت: دستگاه‌های اجرایی مرکز استان مستقل از ادارات کل و استانداری است و به همین دلیل باید فعالیت آنها بیشتر نمود داشته باشد.

غلامرضا عوض زاده افزود: اداره ها و دستگاه های اجرایی شهرستان باید با هم منسجم باشند و جزیره ای فکر نکنند.

سرپرست فرمانداری بجنورد با بیان اینکه شمار افراد ثبت نام شده داوطلبان نمایندگی اولین میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم اکنون به پنج نفر رسیده است گفت: برخی از این تعداد در تهران ثبت نام کرده اند.

عوض زاده بر برگزاری انتخاباتی باشکوه تاکید کرد و افزود: باید دستگاه های اجرایی در روند برگزاری انتخابات بی طرف باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بجنورد از اداره ها و دستگاه ها خواست تا نیروی مورد نیاز و خودرو را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارد.  شهرستان بجنورد ۱۵۱ روستا دارد که ۲۸ هزار و ۶۶۱ خانوار در آن سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.