سرهنگ علیرضا حسین زاده  روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت: یک پانزدهم نقاط پرتصادف کشور در این استان است در صورتی که استان تنها یک صدم وسعت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه حذف نقاط پرتصادف، به کندی پیش رفته است افزود: تاکنون تنها چهار نقطه از نقاط پرتصادف استان حذف شده و ۱۳ نقطه در حال اقدام است و باقی نقاط هم مانده است.

سرهنگ حسین زاده در بخش دیگر سخنان خود در باره اجرای پروژه راهسازی در محور بجنورد - جنگل گلستان گفت: این پروژه با محوریت طرح کلی بزرگراه بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-شیروان –قوچان اجرایی شده است که چهار استان مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است،  اعتبار این پروژه به صورت ملی تامین و تخصیص داده می شود این در حالی است که پیگیری های استان برای اعتبار بیشتر بوده است.

وی گفت: انتظار می رود اعتبار، به میزان پیگیری های استان ها، اختصاص یابد و سهم پروژه خراسان شمالی بیشتر باشد.

رییس پلیس راه خراسان شمالی اظهار داشت:  بر اساس اعلام شرکت های بیمه، سال گذشته ۱۲۴ میلیارد ریال حق بیمه شخص ثالت به خزانه واریز شده است،  وزارت راه و شهرسازی که بخشی از حق بیمه شخص ثالث را دریافت می کند، باید برای بهبود وضعیت راه ها و جاده ها هزینه کند اما این استان رقمی از این اعتبار را دریافت نکرده است.

رییس پلیس راه خراسان شمالی گفت: همچنان شاهد وضعیت نامناسب راه ها هستیم و اگر این اعتبار در استان هزینه شود، می توان به زمان بهره برداری از آن سرعت داد.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: در شهرهای استان ۴۱ نقطه پرتصادف شناسایی شده است که ۱۷ مورد در حال رفع است و برای باقی نقاط اقدامی نشده است.  

سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار داشت: ۵۷ درصد از فوتی های تصادفات، در این ۴۱ نقطه بوده است.  

وی افزود: یک دستگاه خودرو ثبت تخلفات ساکن رانندگی در استان فعال شده است که در مدت دو ماه فعالیت این خودرو، روزانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ برگ جریمه، صادر می شود.

سرهنگ اسپیدکار اظهار داشت: هر ماه ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی اعمال شده است که میزان درآمدهای حاصل از جریمه از ۴۳۰ میلیارد ریال در هفت ماهه پارسال به یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان، خودروی برخورد با تخلفات ساکن در شهرهای استان به کار گرفته شده است،   این خودرو با گشت زنی در شهرها، با تخلف های ساکن از جمله پارک دوبل و پارک در مکان های غیرمجاز، برخورد می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی تصریح کرد: این خودرو از پلاک خودروهای متخلف عکس گرفته و تصویر ضبط می شود و تخلف از طریق پیامک برای راننده ارسال می شود.  

خراسان شمالی در حد فاصل دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.