معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می توانند از امروز با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir  نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

جواد عمادیان فر اظهار داشت: سهم استان از طرح اقدام ملی، ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرها است که در مرحله نخست،  ساخت پنج هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در پنج شهر استان مورد تایید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: پنج هزار واحد از این تعداد در شهر بجنورد ساخته خواهد شد و ۱۸۰ واحد در شیروان، ۱۶۰ واحد در اسفراین، ۶۰ واحد در جاجرم و ۶۰ واحد در گرمه اجرا می شود.

عمادیان فر با اشاره به اینکه تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن، در سه قالب پرداخت می شود، گفت: مسکن اولی ها که پیش از این تنها برای خرید مسکن تسهیلات دریافت می کردند، اکنون می توانند در قالب این طرح برای ساخت هم تسهیلات بگیرند.  

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متقاضیان ساخت مسکن در بافت فرسوده شهری هم می توانند از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی به ازای هر واحد مسکونی، با نرخ ۹ درصد بهره مند شوند.  

عمادیان فر گفت: طرح مسکن ملی شامل متقاضیان متاهلی می شود که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته‌اند.

وی سقف تسهیلات طرح اقدام ملی را ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد ریال و نرخ سود بازپرداخت آن را ۱۸ درصد دانست و افزود: زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال نیز می توانند در این طرح نام نویسی کنند.

به گفته معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی،  دوره ساخت در این طرح، حداکثر ۲ سال و دوره بازپرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است که پرداخت اقساط در پایان دوره ساخت آغاز می شود و واحدهای مسکونی در این طرح، در سایت مسکن مهر شهرها، اجرا و به متقاضیان تحویل داده می شود.  

بر اساس اعلام مسئولان راه و شهرسازی خراسان شمالی، شهروندان این استان حدود ۳۰ هزار واحد کم دارند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.