رمضان علی حیدری خلیلی روز سه شنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه بیست و یکمین پردیس سینمایی امید کشور  با شهرداری شیروان اظهار داشت: ۶۹ سالن سینما هم با عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداریها در دست ساخت است.

وی بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری ساخت این تعداد سالن سینمایی گفت: در راستای شعار «ایران تهران نیست»، سازمان سینمایی حضور جدی تری در استان ها خواهد داشت.

حیدری خلیلی افزود: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی،  ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و شهرداریها و سازمان شهرداریهای کشور، توسعه زیر ساخت های سینمایی و افزایش سالن های سینما شتاب گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری گفت: هم اکنون، استقبال شهرداریها برای ساخت سینما در شهرهای فاقد سالن خیلی خوب است و تا امروز تفام نامه ساخت پردیس سینمایی با شهرداران ۲۱ شهر در ۲۱ استان کشور با ظرفیت ۶۹ سالن امضا شده است.

وی گفت: پردیس سینمایی امید در راستای برنامه کلان عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها ساخته می شود.

وی افزود: تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری افزود:  ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای ساخت پردیس سینمایی امید شیروان پرداخت می شود که از این میزان هفت میلیارد ریال مربوط به سازمان امور سینمایی و پنج میلیارد ریال هم از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهداریهای کشور است.

وی گفت: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی، پروژه ای استاندارد و پیشرفته و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.

حیدری خلیلی افزود: شهرستان شیروان به لحاظ پیشینه فرهنگی و جمعیت بیش از ۱۸۰ هزار نفر و وجود مردمان هنر دوست، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید شد.

 پردیس سینمایی امید شهرستان شیروان با سه سالن و پیش بینی ۳۰۰ صندلی با محوریت شهرداری شیروان ساخته می شود.

هفت سالن سینما در استان خراسان شمالی فعال است و چهار سالن سینمای دیگر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر بجنورد در مرحله پایانی ساخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.