مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح سالن سینما قدس سیرجان به عنوان یکی از این سه سالن در استان به خبرنگار ایرنا گفت: سینما قدس شهرستان سیرجان با ظرفیت 480 صندلی و اعتبار 600 میلیون تومان افتتاح شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 60 میلیون تومان بابت تجهیز این سینما هزینه کرده است.
محمد رضا علیزاده بیان کرد: امروز بطور همزمان و با حضور مدیرکل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای شهر انار با 225 صندلی و مالکیت شهرداری به بهره برداری رسید که 150 میلیون تومان از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین تجهیزات، اکران، پروژکتور و دستگاه مکانیزه روش بلیط اختصاص پیدا کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: سینمای شهرستان زرند هم سومین سالنی که امروز افتتاح شد نیز با مشارکت شهرداری این شهر و ظرفیت 440 صندلی ساخته و تجهیز شده که برای تجهیزات فنی آن 120 میلیون تومان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه کرده است.
وی اظهار کرد: همچنین همزمان با این سه سالن نیز 80 صندلی تماشاخانه هتل پارس کرمان که به گروه فیلم و تجربه تعلق دارد به بهره برداری رسید.
به گفته علیزاده با احتساب افتتاحیه های امروز هم اکنون تعداد پنج سینما با 2210 صندلی در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.
استان کرمان به لحاظ قدمت 6هزارساله بعنوان یکی از حوزه های هنری فعال و با سابقه هنرمندان رشته های مختلف را در خود پرورش داده است .
توجه جدی دولت های یازدهم و دوازدهم به حوزه های فرهنگی و میراثی موجبات نشاط را در میان اقشار مختلف مردم بخصوص هنرمندان این دیار فراهم کرده است .
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.