مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تورم و بالا رفتن هزینه های ساخت مسکن، دولت تلاش دارد تا تامین مالی ساخت و ساز مورد حمایت باشد و بر این اساس بخش بسیار زیادی از تسهیلات این بانک به بخش مسکن پرداخت شده است.  

مجید اسدی‌فر گفت: پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف در حال انجام است و نیمه نخست امسال ۲۶۴ فقره تسهیلات مسکن به مبلغ ۲۲۹ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال در قالب مشارکت مدنی به متقاضیان پرداخت شد است.

وی افزود: در این مدت برای خرید ۶۲۸ واحد مسکونی هم تسهیلات به مبلغ بیش از ۳۲۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی پرداخت ۷۲۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ بیش از ۲۲۵ میلیارد ریال و ۶۷۱ فقره وام تعمیرات به مبلغ ۱۵۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال را از دیگر اقدامات بانک مسکن استان عنوان کرد.

اسدی فر در باره اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل بهار امسال گفت: برای سرعت دادن به بازسازی مناطق سیل زده استان تا کنون ۸۲۰ فقره تسیهلات برای ساخت منزل مسکونی در مناطق روستایی خسارت دیده از سیل و بارندگی های امسال داده شده است.

وی در باره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: سقف تسهیلات برای مسکن روستایی به ازای هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال است و در این مدت ۵۲۷ فقره وام معیشت به روستاییان داده شده است که سقف تسهیلات معیشتی هم ۱۵۰ میلیون ریال است.

مدیرشعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: برای سرعت دادن به بهسازی و احیای بافت فرسوده شهری هم تاکنون ۶۶ فقره وام برای ساخت واحد مسکونی در قالب ۱۷ پروژه در بافت فرسوده شهری پرداخت شده است که این اعتبارات در مجموع ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

مدیرشعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: باقی اعتبارات تسهیلات در سایر بخش ها پرداخت شده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.