محمدعلی مصباحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۲۷۰ تن ماهی در این شهرستان تولید شد که این میزان در مدت مشابه پارسال، ۲۴۰ تن بوده است.

وی بارندگی های مناسب سال جاری و افزایش منابع آبی را از جمله دلایل افزایش تولید ماهی این شهرستان دانست و گفت: با توجه به این شرایط مطلوب برخی هم در پی توسعه مزارع پرورش ماهی خود هستند.

مصباحی با بیان اینکه تولید این میزان ماهی از ۲۲ مزرعه فعال سردآبی بوده است افزود: سهمیه تولید ماهی این شهرستان برای سال جاری بیش از ۵۵۰ تن است که برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه آغاز می شود.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در این بازه زمانی یک متقاضی شیلات برای گرفتن یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال تسهیلات به بانک معرفی شده است که این تسهیلات ۵ ساله و اگر سرمایه در گردش باشد با کارمزد ۷ درصد و چنانچه توسعه باشد ۱۲ درصد است.

مصباحی افزود: بتازگی در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان مصوب شد چنانچه متقاضی شیلات ۱۰ درصد از بدهی خود را پرداخت کند می تواند وام خود را تمدید کند.

وی سرانه مصرف ماهی در استان خراسان شمالی برای هر فرد سالانه ۷.۱ کیلوگرم است و میانگین کشوری برای هر فرد در سال ۹.۲ کیلوگرم در سال است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.