به گزارش ایرنا، محسن یکتاپور روز چهارشنبه در نشست با رییس شرکت هلدینگ تولید بچه ماهی دریایی مالزی، افزود: استان هرمزگان با وجود 53 واحد قفس پیشرو در تولید پرورش ماهی در قفس در کشور است.
وی در ادامه یکی از نیازهای توسعه پرورش ماهی در دریا را تولید بچه ماهیان از ماهیان با ارزش خوراکی برشمرد.
مدیرکل شیلات هرمزگان در انجام طرح های مشترک توسعه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی واستفاده از توسعه فن آوری روز تکثیر ماهیان دریایی آمادگی شیلات این استان را اعلام کرد.
یکتاپور افزود: شیلات هرمزگان با تکیه بر کارشناسان بومی از تجربه چند ساله کشورهای صاحب نام در این خصوص مانند کشور مالزی استفاده خواهد کرد.
رزالی رییس شرکت اکواگرو کشور مالزی نیز از پیگیری مدیران استان هرمزگان در طرح توسعه پرورش ماهی در دریا و استفاده از تکنولوژی روز برای این توسعه ،آمادگی این شرکت برای کمک و همکاری در تولید بچه ماهی اعلام کرد.
به گفته وی،شرکت هلدینگ تولید بچه ماهی دریایی مالزی در حال حاضر گونه های هامور، سرخو، پرستو ماهی و سوف دریایی را در حجم انبوه تولید و به سایت های دریایی پرورش ماهی عرضه می کند.
در حال حاضر استان هرمزگان سالانه 4هزار و 500 تن ماهی پرورشی در دریا تولید می ‌کند که 50 درصد تولید ماهیان پرورشی در کشور را شامل می شود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.