به گزارش ایرنا، محمدرضا مومنی روز یکشنبه در همایش تجلیل از برترین های دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: دامپزشکی سهمی از یارانه سلامت ندارد و این اعتبار تنها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعلق گرفته است اما از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در این باره پیگیر باشند.

وی افزود: رسالت دامپزشکی، صیانت از بهداشت پایه در جامعه است از این رو انتظار می رود برای پیشگیری از بیماری ها، از اعتبارات یارانه سلامت بی نصیب نباشد.

مومنی میزان اعتبار یارانه سلامت کشور را ۴۸ هزار میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: اگر ۵ درصد از این اعتبار به دامپزشکی اختصاص یابد، هزینه های درمان در جامعه تا ۲۵ درصد کاهش یافته و در آن صرفه جویی می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره نقش دامپزشکی در صیانت از سرمایه های دامی و اقتصاد روستاییان خاطرنشان کرد: در جامعه، ۸۰۰ بیماری مشترک میان انسان و دام وجود دارد که در این سال ها، دو مورد یعنی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب کریمه کنگو در کشور سبب مشکل شد که البته کنترل مدیریت شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی افزود: این بدان معنا است که ۷۸۸ بیماری، توسط دامپزشکی، کنترل شده است.

وی گفت: اکنون سرمایه دامی کشور، ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است و صیانت از این سرمایه نیازمند توجه ویژه است.

محمدرضا مومنی،  معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی برای شرکت در همایش تقدیر از برترین های دامپزشکی خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است.  

در خراسان شمالی سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

در این همایش ۹۵ نفر از برترین های فعال حوزه دامپزشکی خراسان شمالی تقدیر شدند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.