معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال به منظور جبران کمبود نیروی معلم در آموزش و پرورش،  ۳۱۳ نفر از آموزش دهندگان، به صورت حق التدرس وارد کلاس‌های درس شدند و بر این اساس، برنامه های سوادآموزی با تاخیر آغاز شده است.

مهدی مودی اظهار داشت: هر ساله کلاس های سوادآموزی از مردادماه آغاز می شد اما امسال به علت کمبود نیرو، این امر به مهرماه به تاخیر افتاده است البته ثبت نام از سوادآموزان تا دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: اکنون ۴۸۹ نفر نیروی آموزش دهنده، با آموزش و پرورش همکاری دارند اما برای تحقق برنامه های امسال به ۷۹۱ نیرو نیاز داریم.

مودی خاطرنشان کرد: امسال جذب پنج هزار نفر سوادآموز در استان پیش بینی و برنامه ریزی شده است که به علت تاخیر در آغاز کلاس ها، تاکنون تنها ۴۱۵ نفر جذب شده اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون تنها ۷ درصد از برنامه های امسال برای جذب سوادآموز در استان محقق شده است.  

وی در باره برنامه ها برای تامین نیروی انسانی اظهار داشت: ۱۵۲ نفر از آموزش دهنده های سال های گذشته که همکاری برای آموزش به بی سوادان را رها کرده بودند، امسال تقاضای بازگشت و ادامه همکاری دارند که تلاش داریم تا وارد عرصه آموزش به سوادآموزان شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا با دریافت مجوزهای لازم، بخشی از کمبود نیرو هم توسط موسسات بخش خصوصی و یا نیروهای دستگاه های دولتی و سایر ارگان ها تامین شود.  

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه ۱۰ تا ۴ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶ نفر از جمعیت این استان معادل ۹۲.۸۵ درصد باسواد هستند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.