معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدارس با جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۳۰ نفر، در برنامه یک‌کاسه شدن قرار گرفته و با تجمیع ۵۰ مدرسه، شمار این آموزشگاه‌ها به ۱۰ باب کاهش یافت.

قنبرعلی خوش‌آیینه افزود: با تجمیع هر ۲ مدرسه، نیاز به چهار نیروی انسانی کمتر می شود و بر این اساس نیروبری تا یک پنجم کاهش می یابد.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با اجرای این طرح، برای جابه جایی دانش‌آموزان برقراری سرویس ضرورت پیدا می‌کند که اعتبار مورد نیاز برای سرویس مدرسه، توسط آموزش و پرورش تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه های بالای استخدام معلم، تجمیع مدارس و تامین هزینه های سرویس مدارس، اقدامی صرفه‌جویانه است.

خوش‌آیینه اظهار داشت: تجمیع مدارس بیشتر در مدارس کم‌جمعیت شهرستان های راز و جرگلان، بجنورد و مانه و سملقان اجرا شده است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: اکنون نیروبری این اداره کل در مقایسه با سایر استان ها، به علت پراکندگی زیاد مناطق روستایی، بالا است.

خراسان شمالی به لحاظ پراکندگی روستاها در جایگاه سوم استان‌های کشور قرار دارد.

اکنون ۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.