به گزارش این مطلب را نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانگردی و هفته گردشگری اظهار داشت و گفت: وجود این ظرفیت‌های بالقوه، ضرورت توجه برنامه‌ریزان برای شکوفایی و به فعلیت درآوردن این استعدادها، مضاعف کرده است و می تواند بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و توسعه ای منطقه را برطرف سازد.

علی اکبری افزود: دیری است که دنیا به این نتیجه رسیده که گردشگری، جذابترین بخش برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند با کمترین هزینه و زودتر از دیگر بخش‌ها شغل بیافریند.

وی بر توجه به بخش گردشگری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های ایجاد اشتغال تأکید کرد و گفت: با امیدی که ایجاد شد و تلاش‌هایی که صورت گرفت، وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شکل گرفت تا با برنامه‌ریزی‌های جامع، شاهد شکوفایی این بخش باشیم و با اعمال اراده و نظارتی دقیق بر این حوزه، عقب‌ماندگی‌های این حوزه مرتفع شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس گفت: باید بیش‌ازپیش برای معرفی استان خراسان شمالی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری آن تلاش شود.

گردشگری، پیشران توسعه استان 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین از عزم جدی مدیریت عالی استان به‌منظور پیگیری و حل مسائل و مشکلات فعالان حوزه گردشگری استان خبر داد و گفت: گردشگری یکی از پیشران‌های توسعه استان است که می‌تواند بخش زیادی از مشکلات اقتصاد و اشتغال را سامان دهد.
ولی‌الله حیاتی ادامه داد: ما باید بتوانیم برای رونق گردشگری استان از ظرفیت زائران عبوری بهره‌مند شویم و خراسان شمالی را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.
وی گفت: برنامه‌هایی در راستای توسعه گردشگری از سوی استاندار ابلاغ شده، تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوانی هم در سطح ملی انجام گرفته است تا از اعتبارات ویژه بخش گردشگری حداکثر استفاده را برای توسعه این صنعت در استان داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان شمالی افزود: باید مقررات را تصحیح، اعطای تسهیلات را آسان، مشکل تضامین و وثیقه‌های بانکی را حل کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که افراد علاقه‌مند و پیگیر برای اجرای طرح‌های گردشگری در استان، بتوانند بدون کوچک‌ترین مشکلی تسهیلات لازم برای فعالیت در این بخش را دریافت کنند.

از ۱۲۰۰ اثر و بنای تاریخی خراسان شمالی تاکنون ۶۴۲ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که شامل ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۴ اثر طبیعی، ۷۵ اثر ناملموس و ۲۰ اثر منقول تاریخی است.

۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.