رضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این نمایشگاه،  ۳.۵ میلیارد ریال بن‌کارت الکترونیکی چاپ شده که در بین علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی توزیع می شود و این افراد می توانند با تهیه این بن‌ها، از تخفیف ۲۰ درصدی بهره مند شوند علاوه بر این،  ناشران هم موظف به عرضه کتاب با ۱۰ درصد تخفیف بر اساس قیمت پشت جلد هستند.

وی گفت: تعداد غرفه ها با توجه به ناشران شرکت کننده خواهد بود اما، هنوز آمار دقیقی از تعداد ناشرانی که در این نمایشگاه قصد حضور دارند، وجود ندارد.

وی افزود: البته علاوه بر غرفه های مربوط به ناشران و کتابفروشان، درخواست اختصاص ۱۷ غرفه دیگر برای برنامه های جنبی به موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور ارائه شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: تمامی ناشران و کتابفروشان علاقه مند به حضور در نمایشگاه از ۲۵ مرداد تا اول شهریور مهلت داشتند تا برای شرکت در نمایشگاه در سایت موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور ثبت نام کنند که بعد از نهایی شدن، تعداد شرکت کنندگان بزودی اعلام می شود.

وی گفت: تمامی ناشران امکان حضور در نمایشگاه را دارند ولی حضور کتابفروشی ها مشروط به داشتن نمایندگی نشر  و یا استقرار دستگاه پوز علاوه بر نمایشگاه در محل کتابفروشی است.

رضایی با اشاره به رایگان بودن غرفه ها برای ناشران و کتابفروشی ها، خاطرنشان کرد: تا امروز مشکل خاصی در زمینه برگزاری نمایشگاه وجود نداشته و تمام برنامه ریزی ها هم بخوبی در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در استان بتواند ظرفیت مادی و معنوی لازم را برای ناشران، کتابفروشان و مردم فراهم کند.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی اکنون ۶۲ باب کتابخانه عمومی فعال شهری و روستایی و ۳۰ باب کتابخانه در دست ساخت دارد که ۴۰ هزار نفر عضو این مراکز از افزون بر ۸۰۰ هزار جلد کتاب آن استفاده می کنند.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.