به گزارش ایرنا، در این مراسم که در آموزشگاه دخترانه اسماء بجنورد برگزار شد، وجود یک اشتباه املایی در بنری که با مضمون خوشامدگویی و خیرمقدم به مسئولان نصب شده بود، توجه مهمانان و از جمله امام جمعه بجنورد را به خود جلب کرد که در این خصوص به آموزش و پرورش تذکر شفاهی داده شد. 

آموزش و پرورش بجنورد، در بنر مزبور واژه «عترت» را با املای نادرست «عطرت» درج کرده بود که همین اقدام، موجب نکته‌گیری امام جمعه بجنورد و تذکر همراه با مطایبه وی به این اداره شد.

اگرچه وجود اغلاط املایی و انشایی در بنرها، پلاکاردها و بعضا مکاتبات اداری دستگاه های مختلف، چیز کمیابی نیست لیکن اشتباه املایی از طرف آموزش و پرورش، به عنوان متولی امر آموزش خواندن و نوشتن، تاحدی غیرقابل پذیرش می نماید.

صاحب‌نظران، استادان و کارشناسان فرهنگی، بارها از اینکه سطح سواد خواندن و نوشتن در جامعه افت کرده است ابراز نگرانی کرده اند و شاید بروز این اشتباه، به نوعی نمایان‌گر این واقعیت باشد که این معضل، دامنگیر ادارات و دوایر فرهنگی نیز شده است. 

خرده‌گیری امام جمعه بجنورد به این خطای آشکار املایی در این آیین، هیچ واکنشی را از سوی مسئولان آموزش و پرورش در پی نداشت و روابط عمومی آموزش و پرورش بجنورد هم از پاسخ دادن به خبرنگار ایرنا در این زمینه، خودداری کرد.

مدتی پیش نیز نصب بنری با مضمون شعار سال در یکی از شهرستان های خراسان شمالی، که در آن «عزم ملی» به اشتباه «عظم ملی» نوشته شده بود در فضای مجازی بازتاب وسیعی داشت و نیز تابلو منصوبه در یکی از ادارات کل استان که در آن به جای «بحارالانوار» از «بهارالانوار» به عنوان منبع یک حدیث نقل شده، زبانزد اهل رسانه استان است.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.