بهروز صیاد جمعه در حاشیه برگزاری رقابت های قهرمانی کشوری ووشو در فاروج به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکانات استان به لحاظ سخت افزاری مطلوب نیست اما در بعد نرم افزاری با وجود داشتن ۱۵ داور درجه یک، ۴۰ داور درجه ۲، ۳۰ داور درجه ۳ و ۲۰ مربی دارای مدرک و فعال شرایط خوبی دارد.

وی گفت: فعالیت ورزشکاران این رشته در سالن های اجاره ای که هزینه های زیادی را هم به همراه دارد انجام می شود  و سالن تخصصی که به امکانات این رشته مجهز باشد نداریم.

وی با اشاره به اینکه در استان توجه ها بیشتر به کشتی و فوتبال است افزود:  این رویکرد باید اصلاح شود تا حامیان مالی به سایر رشته هایی که ظرفیت پرورش قهرمان در آن بیشتر است توجه کنند و این رشته ها از غربت بیرون بیایند.

صیاد افزود: در همین رقابت های المپیاد ایرانیان که مردادماه برگزار شد تیم ۵ نفره اعزامی از استان موفق به کسب مقام سوم و دعوت بازیکن این تیم به اردوی تیم ملی شد.

وی گفت: از نظر سرمایه گذاری و بودجه هم در مضیقه هستیم و کمک های اداره ورزش و جوانان استان با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه های میلیونی اعزام ورزشکاران به مسابقات، کفاف نمی دهد.

صیاد افزود: امسال باوجود اینکه شرایط لازم برای معرفی تیم  از لحاظ ورزشکار در دو رده بزرگسالان و جوانان به لیگ کشوری را داشتیم اما با توجه به نبود اعتبار،  ناگزیر به انصراف شدیم.

وی گفت: با همه محدودیت ها، ابتدای سال ۹۷، ۲ ورزشکار و امسال هم یکی از ورزشکاران این رشته در استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در جمعیت ورزشکار این رشته  در ردیف استان ها برتر است گفت: ۷۰۴ ورزشکار بیمه شده در این رشته داریم که تا پایان امسال این رقم  به ۹۰۰ نفر می رسد.

صیاد، اعزام تیم بزرگسالان، جوانان و نوجوان در دو بخش زنان و مردان به مسابقات، برگزاری مسابقات و اردوهای استانی، برگزاری یک دوره آموزشی مربیگری پیشرفته، دوره تئوری مربیگری درجه ۲ و دوره آموزشی داوری درجه ۲ و۳ را  از جمله برنامه های ۶ ماهه دوم هیات ووشو استان دانست و افزود: امیدواریم مسئولان هم تلاش ورزشکاران را با حمایت هایشان ارج نهند.

وی برگزاری مسابقات کشوری به میزبانی شهرستان فاروج را براساس رویکرد تمرکز زدایی برنامه ها از مرکز استان برشمرد و افزود: این شهرستان با بکارگیری امکانات شهرستانی و استانی،  میزبان خوبی برای این رقابت ها بود و برگزاری چنین مسابقاتی به جذب ورزشکار و افزایش انگیزه فعالان این رشته ها کمک می کند.

صیاد یادآورشد: هیات ووشو در همه شهرستان های استان فعال است اما فعالیت هیات های اسفراین، شیروان و فاروج پررنگ تر بوده است.

فعالیت های رشته ووشو در خراسان شمالی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و غالب ووشوکاران این استان نیز در بخش سانشو فعالیت می کنند که هم اکنون حدود ۵۰۰ رزمی‌کار مرد و ۴۰۰ رزمی کار زن در بخش سانشو و در سبک های نان چوان، چانگ چوان، تایچی چوان، ساندا، بی شائولین، نن شائولین، شائولین و جیت کاند کار می کنند.

۷۱۸۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.