به گزارش ایرنا، محمد امیری روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تلاش ما پوشش حداکثری دانش آموزان بویژه در دوره ابتدایی است.

وی با بیان اینکه این افراد هیچ گاه در کلاس درس حضور نیافته اند افزود: بیماری صعب العلاج، معلولیت، مهاجرت و فوت از علت های احتمالی بازماندن از تحصیل این کودکان به شمار می رود که البته تلاش داریم تا با پیگیری های بیشتر، این افراد شناسایی شوند.  

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره پروژه مهر و آمادگی برای آغاز سال تحصیلی گفت: مهر امسال ۵۰۶ مدرسه شامل ۴۳۷ مدرسه دولتی و ۶۹ مدرسه غیردولتی برای پذیرایی از حدود ۷۰ هزار دانش آموز آماده شده اند.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد گفت: برای سال تحصیلی جدید، ۱۲۰ نیروی معلم در دوره ابتدایی کمبود داشتیم که البته این کمبود، مدیریت شده است و هیچ کلاس درسی در آغاز سال تحصیلی بدون معلم نخواهد بود البته از خانواده ها انتظار می رود در آغاز بازگشایی مدارس، صبور باشند و مشکلات احتمالی را گزارش کنند.  

وی افزود: برای جبران کمبود معلم، از همکاران با ۳۰ سال خدمت که تمایل به ادامه همکاری داشته اند، درخواست شد تا امسال هم در کلاس درس حضور داشته باشند و بر این اساس، ۱۴۰ نفر از معلمان، خواستار ادامه همکاری شدند.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات است و در شهرها و روستاهای شهرستان بجنورد، ۹۶ مدرسه به صورت دونوبته دایر می شود.

شناسایی تخلف دریافت پول زود در چند مدرسه بجنورد 

امیری در باره دریافت وجه از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی گفت: دریافت هرگونه وجه از اولیای دانش آموزان، در مدارس دولتی غیرقانونی است و در این زمینه چند مدیر مختلف شناسایی شده و یکی از آنان در آستانه عزل از مدیریت است.  

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره بازپس گرفتن فضای آموزشی در اختیار دانشکده دارافنون گفت: این آموزشگاه برای تامین فضای آموزشی آموزشکده دارالفنون در اختیار این مرکز گذاشته شد اما در چندسال اخیر که آموزش و پرورش خواستار بازپس دادن آن است، به نتیجه دست نیافته است.

وی اظهار داشت: دانشکده دارالفنون تاکنون از بازپس دادن این فضای آموزشی خودداری کرده است این درحالی است که ۱۷ هکتار زمین در تخته ارکان در اختیار این دانشکده قرار داده شده است.

مدیرآموزش و پرورش بجنورد گفت: اخیرا، برای تجهیز این فضای آموزشی اقدام کردیم اما اجازه ورود کامیون حامل تجهیزات کلاس های درس، به محوطه داده نشده است.  

حدود ۷۰ هزار دانش آموز در شهرستان بجنورد در بیش از ۵۰۰ مدرسه زیر نظر پنج هزار فرهنگی، سال تحصیلی را آغاز می کنند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.