رئیس مرکز تحقیقات و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تلاش داریم تا درمان اعتیاد کودکان با کمک خدمات درمانی انجام شود.

کاوه حجت اظهار داشت: در این زمینه، ۱۷ تخت روانپزشکی در بیمارستان امام رضا(ع) در مرکز استان راه اندازی شده است که هشت تخت مربوط به درمان اعتیاد کودکان و ۹ تخت مختص درمان نوجوانان است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این، کودکان و نوجوانان برای درمان باید به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کردند، افزود: این امکان برای پذیرش کودکان و نوجوانان معتاد در دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد شده و تخت ها آماده افتتاح است.

حجت، درباره اعتیاد کودکان در استان گفت: متاسفانه برخی خانواده ها، از تریاک برای درمان بیماری کودکان استفاده می کنند که این امر سبب معتاد شدن آنان می شود و تلاش داریم تا با فرهنگ سازی، خانواده ها را نسبت به این خطر آگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شمار زیادی از کودکان هم توسط خانواده ها معتاد می شوند تا سربه راه شده و کار حمل و جابه جایی مواد مخدر را انجام دهند.

رئیس مرکز تحقیقات و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کودکان و نوجوانان به مدت ۲ هفته زیر اقدامات سم زدایی قرار گرفته و سپس تحویل بهزیستی می شوند.

وی درباره درمان زنان معتاد هم گفت: ۲۵ تخت روانپزشکی در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد، برای درمان زنان معتاد راه اندازی شده و مادران باردار، زیر نظر پزشک، سم زدایی می شوند.

حجت افزود: علاوه بر تخت های روانپزشکی بیمارستانی، یک مرکز هم برای کمک به درمان سرپایی مادران باردار معتاد در بجنورد وجود دارد که بانوان با مراجعه به این مرکز، با ویزیت رایگان، درمان سرپایی می شوند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به لحاظ شیوع اعتیاد در رتبه ششم کشور قرار دارد. 

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.