حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کمبود اعتبار دستگاه های اجرایی استان، افزود: این امر موجب شده است تا در پرداخت مطالبات خود دچار مشکل شوند.

وی میزان بدهی مردم به اوقاف و امور خیریه را اندک دانست و افزود: بیشترین مطالبات مربوط به دستگاه هایی از قبیل آموزش و پرورش، تربیت بدنی، دستگاه های خدماتی و ... است که بیشتر آنها مربوط به پیش از انقلاب است که تاکنون باقی مانده است.

وی یادآور شد: دستگاه های امنیتی و انتظامی در طول سال های اخیر مطالبات خود را پرداخت کرده اند و بخشی از مطالبات تربیت بدنی نیز پرداخت شده ولی هنوز هم مطالبات بسیاری باقی مانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در راستای همکاری با دستگاه ها پیشنهاد داده ایم تا دستگاه ها همان هزینه ای که قرار است در شهرستان ها برای مطالبات به ما پرداخت کنند، در همانجا در بخش تولید و ... به نام اوقاف سرمایه گذاری کنند تا ثمره این اقدام نصیب شهرستان شود.

وی یادآور شد: با پیگیری های انجام گرفته برخی از دستگاه ها که همکاری لازم را ندارند به مراجع قضایی معرفی شده اند که روند کار در حال انجام است.

حجت الاسلام آسوده یدکی خاطرنشان کرد: دستگاه هایی که در محل موقوفات مستقر هستند تا زمانی که حق و حقوقات موقوفات را پرداخت نکنند به هیچ وجه اجازه احداث اعیان را در محل موقوفه ندارند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۶۵۶ موقوفه دارد.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.