علی مومنی
ب

نبود ساختار مستقل فعالیت پارکورکاران را دچار مشکل کرده استجنورد_ ایرنا- رئیس شاخه پارکور فدراسیون ژیمناستیک گفت: نبود ساختار مستقل و نظام مند باعث سردرگمی پارکورکاران در کشور شده است.
علی مومنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ورود این رشته از سال ۸۳ به کشور، اظهار داشت: این رشته در این سالها دچار فراز و فرودهای بسیاری بود و در چندین فدراسیون از جمله ورزش همگانی و انجمن های ورزشی جابه جا شد و اکنون از شاخه های فدراسیون ژیمناستیک است.
وی افزود: نبود ساختار درست و منطقی و مستقل باعث سردرگمی علاقه مندان بسیار این رشته شده و در این راستا می طلبد تا ساختار مشخصی برای این رشته داشته باشیم.
مومنی یادآور شد: هم اینک این رشته از لحاظ کمی و کیفی به جهت فنی و نرم افزاری از بسیاری از فدراسیون ها بیشتر و بهتر است ولی از لحاظ سخت افزاری امکانات لازم را نداریم و نیازمند همراهی بیشتر هستیم.
وی با بیان اینکه اصلا به دنبال فدراسیون شدن نیستیم، گفت: ورزشکاران ما فقط می خواهند شرایطی فراهم شود که بتوانند به مطالبات خود از قبیل سالن، تجهیزات، اعزام به مسابقات برون مرزی و دعوت از مدرسان بین المللی  و برگزاری مسابقات منظم و نظام یافته دست یابند.
رئیس شاخه پارکور فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به مطلوب نبودن این شرایط در حال حاضر، اظهار داشت: هم اینک سرانه ورزشی در این رشته اصلا مناسب نیست و همین امکانات اندک هم با تلاش ورزشکاران و حمایت بخش خصوصی و فضای پیرامونی فراهم شده است.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به المپیکی شدن پارکور بیشتر کشورها توجه زیادی به این رشته دارند، بنابراین اگر بخواهیم ایران هم از این مسابقات قهرمانی عقب نماند باید بتوانیم شرایط و امکانات و زیرساخت و روساخت را برای ورزشکاران فراهم کنیم.
مومنی یادآور شد: پارکور در المپیک ۲۰۲۰ به صورت آزمایشی شرکت می کند ولی در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه حضور دارد ولی اگر در شرایط فعلی باقی بمانیم و وضع موجود تغییر نکند قطعا ملی پوشان پارکور ضرر و زیان زیادی خواهند کرد.
وی گفت: تا الان ورزشکاران پارکور در هیچ مسابقات رسمی برون مرزی شرکت نکرده اند و فقط با ارسال تصاویر و تمرینات خود برای فدراسیون های سایر کشورها از آنها با هزینه خود این کشورها دعوت شده است.
رئیس شاخه پارکور فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به صدور مجوز برای شرکت بانوان در مسابقات برون مرزی توسط وزارت ورزش با حفظ ساختار و پوشش و هویت فرهنگی؛ افزود: در صورت شرکت ورزشکاران پارکور در المپیک می توانند سهم زیادی از هشت مدال المپیک در این رشته را نصیب کشورمان کنند.
وی در خصوص تعداد اعضای فعال این رشته نیز اظهار داشت: به دلیل مستقل نبودن این رشته و نداشتن کد مستقل بانک اطلاعاتی از تعداد فعالان این رشته نداریم ولی بر اساس آمارهای موجود در کشور حداقل ۴۰ هزار نفر پارکور کار می کنند که بیمه سایر رشته ها هستند.
در نشست رئیس شاخه پارکور فدراسیون ژیمناستیک با ورزشکاران خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و رازوجرگلان به عنوان عضو هیات رئیسه پارکور کشور معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.