مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتراضات و شکایات شهروندان و همسایگان انبارها در این خصوص منجر به تشکیل پرونده هایی در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شده است اما این انبارها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. 

روح الله عظیمی گفت: برای ساماندهی انبارهای ضایعاتی، باید اجرائیات شهرداری همراه شود و البته در کمیسیون مربوط، حدود ۴۰ رای صادر شده اما تاکنون منجر به تخلیه انبارها نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با توجه به اینکه الزام قانون مبنی بر کنترل مشاغل آلاینده وجود دارد، پیشنهاد می شود نسبت به وضع عوارض قانونی با توجه به موقعیت انبارها نسبت به بخش مرکزی به صورت پلکانی اقدام شود تا هزینه های مذکور نسبت به سود حاصله از سوداگری، افزایش یافته و منجر به خروج آنها از بافت های مرکزی شهر شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی گفت: رفع خلاء ناشی از پلمب انبارهای ضایعاتی در سطح شهر، نیازمند افزایش تعداد کانکس های جمع آوری ضایعات است و تاکنون تنها ۲ دستگاه کانکس جمع آوری ضایعات در سطح شهر جانمایی و فعال شده است. 

وی افزود: پسماندها یکی از عواملی است که موجب آلودگی محیط زیست شده و مدیریت صحیح و بهداشتی آن نقش مهمی در ارتقای بهداشت و سلامت جامعه دارد و زیان های ناشی از عدم مدیریت بهداشتی زباله، متوجه سلامت انسان و دیگر موجودات زنده است.

عظیمی با بیان اینکه ترکیب تولید پسماند در ایران با کشورهای اروپایی متفاوت است، اظهار داشت: در ایران حدود ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، تر و ۳۰ درصد خشک است اما در اروپا ۳۰ درصد پسماندها تر و ۷۰ درصد خشک است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این نسبت در استان خراسان شمالی ۸۰ درصد پسماند تر به ۲۰ درصد خشک است، گفت: در حال حاضر مدیریت پسماند شهری، از مسائل اصلی شهرداری ها است و هزینه قابل توجهی را بر مدیریت شهری تحمیل می کند. 

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.