به گزارش ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز چهارشنبه در تشریح این برنامه ها گفت: جشنواره تئاتر جوان با رقابت ۱۳ گروه نمایشی ۴ و ۵ شهریورماه در محل تالار شمس و سالن گلشن بجنورد برگزار می شود.
حسین فرخنده با اشاره به حضور ۷۵ هنرمند و فعال نمایشی در جشنواره افزود: امسال ۳۴ گروه نمایشی از شهرستان های مختلف استان برای این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.
وی همچنین به برگزاری شب فرهنگی ترکمنستان در محل پارک بش قارداش بجنورد در تاریخ ۳۱ مردادماه و اول شهریور اشاره کرد که در آن هنرمندان این کشور در قالب کاروان ۲۰ نفره به هنرنمایی می پردازند.

وی از برگزاری این برنامه به عنوان آغازی برای مراودات فرهنگی بین دو کشور یاد کرد و گفت: در حال حاضر نیز در حال تهیه برنامه فرهنگی و هنری با ترکمنستان برای مراودات بیشتر هستیم.
فرخنده یادآور شد: همچنین ۱۰ فیلم بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کودک و نوجوان  از ۳۱ مرداد تا چهار شهریورماه در استان اکران می شود.

وی اظهار داشت: یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان نیز مهرماه جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می شود.

وی افزود: برای برگزاری مطلوب تر این نمایشگاه نیازمند پویش های مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی به منظور استقبال گرمتر و پرشور از آن نسبت به سال های گذشته هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه به دستاوردهای دولت در طول سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش چشمگیر صندلی های سینما و افزایش دوبرابری سرانه مطالعه در طول چند سال اخیر رخ داده است.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی این اداره کل، خاطرنشان کرد: رشد بیمه فعالان قرآنی، راه اندازی ۲۴۵ مرکز هنری و آثار تولیدی در حوزه موسیقی و تئاتر و فیلم از دیگر دستاوردها است.
فرخنده از مشکلات استان را در سرانه کم فضای فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه آنقدر که به افزایش سرانه ورزشی، آموزشی و حتی فضای سبز و ... توجه می شود به این امر توجه لازم نشده است.

هم اکنون نیز نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره موسیقی اقوام در محل بوستان بش قارداش بجنورد در حال برگزاری است.
ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.