به گزارش ایرنا، مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه های صنایع دستی به انتقال دانش سنتی هنرمندان این حوزه کمک می کند.

حسین خواجه بیدختی با بیان این که برپایی  این  نمایشگاه ها به شناخت نسل جوان  و ترویج و معرفی صنایع دستی کمک می کند افزود: این نمایشگاه ها با هدف معرفی ظرفیت های صنایع دستی استان ها برپا می شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم در این آیین اظهار داشت: توسعه و توجه به صنایع دستی  می تواند هر خانه را یک کارخانه تبدیل کند.

علی بیگ زاده افزود:  پصنایع دستی بومی هر منطقه و هنرهای اصیل استان ها نقشی بی بدیل در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی دارد.

وی افزود: امسال نهمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی با جشنواره موسیقی اقوام همراه شده است که ارزشمند است و به انتقال این فرهنگ ارزشمند به جوانان و نسل های بعدی کمک می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  خراسان شمالی هم در در مورد این نمایشگاه گفت: ۱۵۰ عرفه صنایع دستی در این نمایشگاه دایر شده است.

وی افزود: این نمایشگاه تا یکم شهریور ماه پذیرای بازدیدکنندکان است.

در کنار این نمایشگاه برای نخستین بار جشنواره اقوام ایران زمین نیز با حضور هنرمندانی از آذربایجان سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی خوزستان کردستان  برپا شده است.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد. ۶۱ رشته صنایع دستی در این استان شناخته شده که فعال و پویاست.

ب/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.