به گزارش ایرنا؛ روز عید قربان در کنار عید فطر از اعیاد شریف مسلمانان است که که هز اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است. اهمیت این عید به قدری زیاد است که اهل‌بیت(ع) نماز این روز را از واجبات معرفی کرده اند.
در این راستا همزمان با صبح روز عید سعید قربان این نماز در سراسر نقاط مختلف استان خراسان شمالی به ویژه در میان اهالی ترکمن نشین با شکوه تمام برگزار شد.  
این آیین امروز در بجنورد با محوریت مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد علاوه بر این، مردم این شهر در مکان های مختلف از قبیل امام زاده سید عباس (ع) و مساجد و تکایا نیز گرد هم آمدند و نماز را اقامه کردند.
امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عید قربان در محل مصلی بجنورد ضمن تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان جهان، گفت: عید قربان از اهمیت ویژه ای در بین اعیاد اسلامی برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به اهمیت قربانی کردن در این روز، افزود: نکات زیادی در قربانی کردن وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی انتخاب گوسفند سرحال و فربه را از نکات مورد توجه در انتخاب قربانی دانست و گفت: این امر باعث ایجاد برکت در روز قیامت و آمرزیده شدن صاحب قربانی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از افرادی که قصد قربانی کردن دارند خواست: در هنگام خرید چانه زنی زیاد برای هزینه کردن پول خود نداشته باشند.
وی از قربانی کردن در کنار اقامه نماز، دعا و نیایش، بخشش و سخاوت و توکل بر خدا به عنوان پنج عامل نزدیکی به خداوند یاد کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عید قربان را عید گذشت از جان و مال و فداکاری در راه نزدیکی به خداوند متعال دانست.
به گزارش ایرنا؛ بعد از برپایی نماز عید سعید قربان طرح قربانگاه برای اولین بار با حضور نماینده ولی فقیه در محل امام زاده سید عباس (ع) بجنورد به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای جمع آوری نذورات و دام قربانی و توزیع آن در بین نیازمندان اجرا می شود.
در سایر شهرستان های خراسان شمالی نیز چادرهایی برای جمع آوری نذورات و گوشت قربانی مردم در نظر گرفته شده است.

نماز عید قربان همچنین در مناطق اهل سنت خراسان شمالی نظیر شهرستان های راز و جرگلان و مناطق غربی شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.