نائب رئیس انجمن بیماران سرطانی(عطوفت) خراسان شمالی گفت: بیماران مبتلا به سرطان در خراسان شمالی نیاز جدی به همراه سرا دارند.

دکتر آرمان ریحانی در گفت و گو با ایسنا، منطقه خراسان شمالی، افزود: بیماران مبتلا به سرطان در استان برای انجام اموری همچون شیمی درمانی، پرتودرمانی، مراجعه به پزشک متخصص و دریافت داروهای مورد نیاز از شهرستان ها به بجنورد مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است مراجعات آن ها به صورت مکرر طی چند روز و هفته صورت گیرد که رفت و آمد و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب برای آن ها و همراهان بیماران سخت است، در نتیجه وجود یک همراه سرا برای این افراد در مرکز استان ضروری است.

ریحانی اظهار کرد: در حال حاضر هزینه های درمان این بیماری بسیار بالاست و بیماران توان پرداخت آن ها را ندارند و گاهی اوقات هزینه های زیاد رفت و آمد و درمان سبب می شود تا آن ها پروسه درمان را رها کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن یکی دیگر از نیازهای اساسی بیماران سرطانی در این استان ایجاد یک مرکز پیوند برای بیمارانی که نیاز به پیوند دارند است بطوریکه در حال حاضر بیماران سرطانی نیازمند پیوند به تهران مراجعه می کنند.

نائب رئیس انجمن بیماران سرطانی(عطوفت) خراسان شمالی بیان کرد: بیماران مبتلا به سرطان خراسان شمالی نیازمند حضور جدی و پررنگ خیران به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای طی کردن دوره درمان و همچنین تامین منابع مالی برای تهیه دارو، عمل های جراحی و ... دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و 800 بیمار تحت پوشش این انجمن است، گفت: ممکن است بیمارانی نیز وجود داشته باشد که تحت پوشش این انجمن نباشد و باید به این نکته توجه کرد و این حجم از بیمار با توجه به تعداد جمعیت رقم بالایی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.