به گزارش ایرنا،   حدود ۲ ماه است که خبرهای مبنی بر اینکه استان صاحب تیم دسته یک می شود، موجب خوشحالی مردم بویژه ورزشی ها شده اما، هم اکنون خبرهای متناقض مبنی بر انتقال نیافتن تیم خونه به خونه در حال انتشار است که این مسئله،  خوشحالی مردم را به حاشیه برده است.

رئیس هیات فوتبال در مصاحبه با ایرنا گفته بود که برای انتقال تیم به استان باید تاییدیه پنج مرجع اخذ شود که شامل موافقت هیات فوتبال مقصد، اداره کل ورزش و جوانان استان مقصد، هیات فوتبال استان مبدا و اداره کل ورزش استان مبدا و سازمان لیگ فوتبال ایران است که این مراحل انجام و موافقت های لازم به دست آمده است.  

اما شنیده ها حاکی است که هنوز ورزش و جوانان استان مازندران با انتقال تیم خونه به خونه موافقت نکرده است.  

پیش از این، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی اعلام کرد که استان،  صاحب تیم فوتبال در دسته یک خواهد شد حال چه خونه باشد چه تیم دیگر.  

استاندار خراسان شمالی به همراه شماری از نمایندگان مجلس شورای، با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کرده بود و نتیجه آن موافقت برای تامین هزینه های این نوع تیمداری توسط آلومینای ایران عنوان شد.

بعدها گفته شد که این تیم‌داری، مورد انتقاد برخی مسئولان در شهرستان جاجرم قرار گرفته است اما استاندار خراسان شمالی در نشست خبری در جواب اینکه گفته شد چرا پول آلومینا را  صرف خرید تیم فوتبال می‌کنیم گفت: آیا کسی در جاجرم از بودن آلومینا درآمد و دریافتی داشته است؟

محمدعلی اظهار داشت: تیم فوتبال هرچند هم که ببازد، نام خراسان شمالی را بر زبان می‌اندازد، چند بار نام استان، جز در سیل و زلزله از اخبار سراسری شنیده شده است؟

وی اظهار داشت: برخی می‌گویند در این شرایط چرا پول صرف تیم‌داری شود، توسعه این نیست که اول اقتصاد بعد ورزش مورد رسیدگی قرار گیرد بلکه باید همه حوزه‌ها در کنار هم رشد کنند، توسعه باید همه جانبه باشد و ورزش هم باید در کنار سایر حوزه‌ها رشد و توسعه یابد.

استاندار خراسان شمالی افزود: اگر انتقال تیم خونه به خونه انجام نشود، خرید تیم دیگری را پیگیری خواهیم کرد.

اکنون گفته شده است که با توجه به نزدیک شدن به رقابت های لیگ، باید تا ۱۶ مردادماه امسال مدارک تیمها به سازمان لیگ ارسال شود و در غیر این صورت انتقال تیم انجام نمی شود و اگر تکلیف خونه به خونه برای حضور در لیگ مشخص نشود، این تیم به دسته های پایین سقوط می کند.  

تکلیف خونه به خونه تا دو روز آتی مشخص می شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: هنوز انتقال تیم خونه به خونه به این استان قطعی نشده است البته مردم مازندران بشدت با این اقدام مخالفت هستند.

کوروش بهادری اظهار داشت: انتقال تیم خونه به خونه در انتظار تایید کمیسیون ماده ۵ است و امید می رود در یکی دو روز آتی، انتقال این تیم به استان نهایی شود.

وی افزود: بزودی نشستی در فدراسیون فوتبال برگزار و موارد در آن نشست بررسی می شود.  

اواخر تیرماه امسال بود که رئیس هیات فوتبال خراسان شمالی گفت خرید تیم لیگ دسته اول فوتبال برای این استان قطعی شد و سرمربی این تیم هم مشخص شده است.

حسین جعفرزاده  اظهار داشت: تمرین های تیم لیگ دسته اول فوتبال استان در استادیوم تختی بجنورد آغاز می شود.

رئیس هیات فوتبال خراسان شمالی افزود: «نادر دست نشان»، به عنوان سرمربی تیم لیگ دسته اول فوتبال این استان انتخاب شده است.

وی در عین حال اظهار داشت: تیم خریداری، خونه به خونه و یا تیم دیگر باشد قطعی نیست.

جعفرزاده در باره اینکه تیم خریداری شده، خونه به خونه است یا نه، پاسخ روشنی نداد و گفت: همه چیز اوایل هفته آتی مشخص و قطعی می شود.


بلاتکلیفی در اردوی خونه به خونه 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل هم  در گفت و گویی اظهار داشته است که در شرایط فعلی با وجود حضور خونه به خونه در قرعه کشی فصل آینده رقابت های لیگ یک که به نظر می رسد از سوی مالکان جدید (همیاری شهرداری های خراسان شمالی) صورت گرفته،  سرنوشت تیم با مخالفت اداره کل ورزش و جوانان استان طبق کمیسیون ماده ۵ که اختیار قانونی نقل و انتقال امتیاز را به استان ها داده، در بلاتکلیفی قرار دارد.

حبیب الله امیری نیا شوبی اظهار داشت: مالکان باشگاه مدعی هستند که تیمشان را طبق قانون به دلیل نبود خریدار در داخل استان به استان دیگری فروختند و ۲۰ میلیارد ریال نیز پیش پرداخت بابت این فروش دریافت کردند و تیم از نگاه آنها مربوط به خراسان شمالی است و چنانچه استان به دنبال مخالفت با انتقال است، باید خریدار را متقاعد کند و هزینه ها را بپردازد، و امتیاز تیم را برگردانند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی یک سرمایه گذار بومی برای خرید امتیاز خونه به خونه ابراز تمایل کرد که در نشستی با مالکان باشگاه؛ در چگونگی پرداخت حق امتیاز به نتیجه نرسیدند و به نظر می رسد که این خریدار نیز منصرف شد و باید منتظر روزهای آینده ماند.

امیری اظهارداشت: مردم بابل به خصوص هواداران خونه به خونه علاقه مند به حفظ امتیاز تیمشان هستند و این تیم در مدت زمان حضورشان توانست در حوزه فرهنگی و ورزشی در بابل تاثیر گذار باشد و حق مردم داشتن یک تیم در قد و قواره خونه به خونه است.

پیدا شدن مالک جدید و تهدید به شکایت  

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان شمالی که مدعی خرید امتیاز باشگاه خونه به خونه است هم گفته است که امتیاز این تیم متعلق به سازمان متبوعش در این استان است و بابت خرید نیز تاکنون ۲۰ میلیارد ریال نقد را در طی یک فقره چک به برادران حسن زاده مالک قبلی این تیم پرداخت کردند و مابقی پرداختی نیز منوط به پرداخت بدهی باشگاه از سوی مالکان سابق شد.

یاسر تقی زاده اظهار داشت: در حالی که سازمان متبوعش با طی مراحل قانونی تیم خونه به خونه را خریداری کرد و باید کار نقل و انتقال امتیاز از سوی استان مازندران انجام شود به یکباره بحث مخالفت اداره کل ورزش و جوانان مازندران با استناد به کمیسیون ماده ۵ مطرح شد که طبق بررسی حقوقی دستورالعمل این کمیسیون برای تیم های خصوصی وجاهت قانونی ندارد و ما به لحاظ قانونی مالک این باشگاه هستیم و کارها را طبق روال قانونی و ولو با شکایت از مخالفان انتقال پیگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مدیران مازندران مسایل اجتماعی را برای این مخالفتشان مطرح کردند و حتی نامه ای به شورای امنیت ملی (وزارت کشور) نیز ارسال کردند که این شورا تصمیم را به مدیران دو استان واگذار کرد و ما نیز پیگیر کار تا پایان هستیم و اگر تیم برای ما بازی نمی کند، اجازه نخواهیم داد که برای مازندران نیز بازی کند.

تایید قانونی بودن مخالفت اداره کل ورزش و جوانان با انتقال امتیاز

رئیس هیات فوتبال مازندران هم گفته است که براساس قانون نقل و انتقال امتیاز هر تیم ولو فوتبالی و حتی تغییر نامش منوط به تایید کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش و جوانان استان هاست که ریاست آن بر عهده مدیرکل در استان ها گذاشته شد.

غلامرضا بهروان اظهار داشت: براساس مبایعه نامه ای که برای ما ارسال شده، ادعا می شود که تیم خونه به خونه به استان خراسان شمالی حدود ۴۵ میلیارد ریال فروخته شد و بخشی از قیمت فروش امتیاز نیز به حساب مالک خونه به خونه واریز شده است.

رئیس هیات فوتبال مازندران افزود: اگرچه مدیران استان به دلیل پاره ای مسایل اجتماعی و با استدلال منطقی به دنبال ماندن امتیاز تیم خونه به خونه در استان و شهر بابل هستند، ولی زمانی که خریداری برای این تیم در داخل نداریم و مالکان تیم هم تمایلی به تیمداری ندارند، به نظر می رسد نباید بیش از این در مورد ماندن امتیاز اصرار کرد.

وی اضافه کرد: اگر تیم خونه به خونه که اسمش در قرعه کشی بود به هر دلیلی در بازی شرکت نکند از لحاظ قانون حداقل دو پله به رده پایین تر سقوط می کند و ارزش اقتصادی باشگاه از ۴۵ میلیارد ریال فعلی به کمتر از یک میلیارد ریال می رسد و این کار ضرر و زیان زیادی را متوجه مالک برادران حسن زاده می کند که سال ها برای تیم‌داری زحمت کشیدند و به هر دلیلی در سال جاری تمایلی به تیم‌داری ندارند و ما هم خریداری نداریم که پشت تیم باشد و بخواهد در داخل استان این تیم را نگه دارد.

هیات فوتبال خراسان شمالی بیش از ۶ هزار عضو دارد و در خراسان شمالی سه هزار بازیکن در رشته فوتسال و فوتبال فعال و سازمان یافته اند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.