مهندس علیرضا علیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه در گرم ترین روزهای سال به سر می بریم خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه توانستیم مرز پیک بار استان را حفظ کرده و هیچ گونه خاموشی را به هیچ نقطه‌ای از استان اعمال نکنیم.

وی با بیان این که در  روزهای گذشته، مصرف، هرگز از سقف ۲۷۵ مگاوات که سهمیه تعیین شده استان است عبور نکرده گفت: تمامی اقدامات فرهنگی، استفاده از قابلیت مولدهای اضطراری و ذخیره عملیاتی و همچنین افزایش یافتن حجم آب پشت سدها به واسطه بارندگی های ابتدای سال موجب شده تا موفقیت های خوبی در امر کنترل پیک بار داشته باشیم.

علیخانی اظهار داشت: طبق شیوه نامه های ارسالی، هر استانی که بتواند سقف پیک بار خود را حفظ کند، حتی در صورت خاموشی اجباری در سایر نقاط کشور، مشمول قطع برق نخواهد شد.
وی گفت: تنظیمات یک شبکه پایدار باید پیش از زمان پیک انجام شود؛ بنابراین قبل از هرگونه خطای ناشی از سهل انگاری، تمامی بخش های شبکه مورد بازدید قرار گرفته و از بروز هرگونه اختلال جلوگیری شود.

وی گفت: سال گذشته در همین ایام، تمامی رسانه ها دغدغه خاموشی، افت ولتاژ و قطع برق را داشتند اما امسال این موضوع در هیچ رسانه ای دیده نشده است و همین موضوع از مدیریت خوب پیک بار در استان حکایت دارد.

علیخانی با بیان اینکه وجود چراغ های خاموش در معابر خراسان شمالی پذیرفتنی نیست در رابطه با سهل انگاری ماموران در خصوص خاموشی در برخی معابر استان هشدار داد.

وی افزود: هم اکنون بخش اعظمی از شبکه های روشنایی در سطح شهرهای استان به ویژه مرکز استان را چراغ های نسل جدید (LED) تشکیل می دهد و این چراغ ها با عمر طولانی و عدم نیاز به تعویض یا سرویس، باعث شده تا حجم کاری ماموران اتفاقات به طرز محسوسی کاهش یابد.

علیخانی اظهار داشت: بر همین اساس از این پس خاموشی چراغ های معابر به هیچ عنوان قابل پذیرش نخواهد بود و ماموران اتفاقات و عملیات و بازرسی باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: در دو سال گذشته ۲۰ هزار چراغ LED برای نصب در معابر استان تهیه شده و اندک چراغ های گازی باقی مانده نیز با کمی دقت عمل بیشتر قابلیت رصد دارند؛ بنابراین پیش از گزارش های شهروندان در رابطه با خاموشی معابر، نسبت به تعویض چراغ های معیوب اقدام شود.

ارسال قبوض به صورت پیامکی

 قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین اظهار داشت:  ۷۵ درصد مشترکان برق این استان با هدف حذف قبوض کاغذی پیامک دریافت کردند.

وی با بیان اینکه بحث حذف قبوض کاغذی بسیار با اهمیت است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، ارسال قبوض به شیوه پیامکی برای بسیاری از مشترکان استان عملیاتی شده است و به تدریج به درصد اجرایی شدن این طرح برای سایر مشترکان افزوده خواهد شد.

وی افزود: در مهرماه سال جاری باید قبوض کاغذی به شکل کامل حذف شود،  مهم ترین اصل در بحث حذف قبوض کاغذی، مسئله زیست محیطی و حفاظت از درختان و فضای سبز و همچنین جلوگیری از آلودگی های ناشی از چاپ کاغذ بوده است.

علیخانی اظهار داشت: در عین حال چاپ هر یک از قبوض بین ۸۰۰ تا یکهزار و ۲۰۰ ریال هزینه در برداشت که با حذف قبوض کاغذی این هزینه صرفه جویی شده و در ابعاد ملی رقم های کلانی را می توان ذخیره و صرف اجرای پروژه‌های با اهمیت کرد.

وی خطاب به ماموران قرائت گفت: بروشورهای با توضیحات کامل پیرامون چگونگی ثبت شناسه های قبض مشترکان و همچنین چگونگی دریافت صورتحساب به شیوه پیامکی توسط مشترک، آماده شده که باید در سطح وسیعی توزیع و اطلاع رسانی شود.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مخابرات ایران، ارسال پیامک به مشترکان تا زمان اطمینان از دریافت آن ادامه

می یابد و به این ترتیب هیچ نگرانی بابت دریافت نشدن قبض توسط مشترکان وجود نخواهد داشت.

استان خراسان شمالی جزو استان های پیشرو کشور در امر حذف قبوض کاغذی به شمار می رود.

این شرکت ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.