معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: آمار کودکان کار در سال جاری سه درصد افزایش داشته است.

علی اکبر صحرانورد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه کودکان کار که تحت پوشش بهزیستی هستند، تمام خدمات درمانی، آموزشی و.. را دریافت می کنند، اضافه کرد: 286 کودک کار در استان شناسایی شده اند که از این تعداد 46 نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه 240 نفر از این کودکان کار فقط خدمات را دریافت می کنند، اظهار کرد: این کودکان در کنار خانواده ها و بستگان خود هستند اما خدمات خود را از بهزیستی دریافت می کنند.

صحرانورد با تاکید براینکه تا 21 روز از این کودکان کار که به بهزیستی معرفی شده اند، نگهداری می شود، تصریح کرد: در شرایط اولیه که شرایط خاصی برای این کودکان است تا 21 روز در مراکز بهزیستی نگهداری می شود و اگر شرایط مورد نظر را برای بازگشت به خانواده را نداشتند، به مراکز شبه خانواده معرفی می شوند.

به گفته وی خدماتی که کودکان کار از بهزیستی دریافت می کنند، شامل کلاس های اوقات فراغت، خدمات بیمه، درمانی، آموزشی و... می شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: توجه به مسائل روحی و روانی این کودکان نیز برای ما اهمیت بسیاری دارد و از همین جهت مشاوران اداره کل بهزیستی خدمات بسیاری را به این کودکان ارائه می دهند که بسیاری از آنان نیز از طریق همین کلاس ها و مشاوره ها مهارت های حل مسئله را آموزش می بینند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.