معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: خرید کردن و یا خرید نکردن از کودکان کار کمکی به حل معضل اساسی نمی کند.

علی اکبرصحرانورد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه کودکان کار کودکانی هستند که به علت مشکلات اجتماعی مختلف در خیابان حضور دارند، ادامه داد: در حال حاضر در کنار کارهایی که از طرف بهزیستی انجام می شود می توان از مردم انتظار داشته باشیم که کاری نکنند تا این آسیب عمیق تر شود و برخورد نامناسبی با این کودکان کار داشته باشند؟

وی با بیان اینکه برخورد نامناسب مردم با کودکان کار موجب می شود تا صدمات روانی را به همراه داشته باشد، اضافه کرد: کودک کار متکدی نیست که بخواهیم برای بهتر شدن وضعیت به آنان پول بیشتری دهیم چون این موضوع کمکی به حال این کودکان نمی کند.

صحرانورد با تاکید براینکه کودکان کار مجرم نیستند، تصریح کرد: به غیر از برخی موارد که به علت شرایط خانوادگی مرتکب جرم می شوند، بقیه کودکان کار مجرم نیستند و نباید جامعه از نگاه یک مجرم به آنان نگاه کند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: باید با کودکان کار مانند یک فروشنده واقعی و با احترام برخورد کرد و نیازی نیست که مردم در برخورد با این کودکان از وضعیت زندگی آنان مطلع شوند این موضوع می تواند اثرات منفی زیادی برای این کودکان داشته باشد.

به گفته وی اگر قصد خرید از کودکان کار را ندارید ترحم، توهین و اذیت نکنید و اگر قصد کمک نیز وجود دارد بهتر است که غیر نقدی باشد و این کودکان بتوانند از این کمک ها به خوبی استفاده کنند.

صحرانورد با تاکید براینکه کمک ها اگر از طریق موسسات مربوطه و نهادهای مرتبط با این حوزه انجام شود بهتر است، اظهار کرد: کمک از طریق نهادهای مربوطه موجب می شود تا عزت نفس این کودکان حفظ شود و آسیب های روانی این کودکان را تهدید نکند.

معاون اجتماعی اداره بهزیستی خراسان شمالی تاکید کرد: اگر افراد با کودکانی که بی سرپرست هستند و یا مورد خشونت و سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند، مواجه شدند حتما با شماره های پلیس 110 و 123 تماس بگیرند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.