به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مشکلات پیش آمده در معدن آلبلاغ اسفراین گفت: بخش زیادی از اموال عمومی در این معدن توسط سودجویان به غارت رفت در حالیکه کسی حق ندارد به اموال عمومی دستبرد بزند.
وی از مسئولان خراسان شمالی خواست پای فعالان سرمایه گذاری در بخش معادن را به این استان باز کنند تا اقتصاد استان رونق گیرد.
وی افزود: در حال حاضر کسی حق دستبرد به این اموال را ندارد ولی جای گلایه است که محیط زیست و منابع طبیعی تا قبل از بروز مشکلات در معدن اسفراین جلوی این کار را نگرفتند.
امام جمعه بجنورد یادآور شد: باید مسئولان امر نسبت به غارت اموالی که به طرق مختلف در این معدن انجام گرفته است پاسخگو باشند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ابراز امیدواری کرد: معادن ارزشمند و گران قیمتی که در استان وجود دارد و کم هم نیستند با تدبیر مسئولان به درستی استحصال و استخراج شوند.
وی به سخنان رهبری در جمع کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: رهبری بار دیگر به رونق تولید تاکید داشتند زیرا که تولید پویا و اقتصاد مقاوم و فعال تنها دوای درد ما ایرانیان برای کاهش وابستگی و خودکفایی است.
وی سپردن کار به جوانان انقلابی، ساده کردن روند صدور مجوزها، استفاده از ظرفیت بسیج مردمی و راه اندازی کارخانه ها و همراهی با سرمایه گذاران واقعی را از راهکارهای رونق تولید برشمرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به مشکلات سیل زدگان اشاره کرد و افزود: اگر اعتبارات مربوط به سیل زدگان به درستی مدیریت شود اشتغال بالایی ایجاد می کند.
وی در ادامه از آمریکا به عنوان کشوری جنگ طلب یاد کرد که می خواهد از ملت ها باج بگیرد و گفت: امروز دست آمریکا رو شده و اگر چه فرجام به برجام نرسید ولی زورگویی آمریکا بر همگان آشکار شد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: امروز آمریکا حریف قدرت و موشک های ما نیست و اعلام می کند که قصد مذاکره دارد در حالی که ملت ایران شعور سیاسی دارد و مذاکره با آمریکا را سمی مهلک می داند و به هیچ وجه زیر بار آن نمی رود.
وی همچنین سالگرد رحلت حضرت آیت الله بهجت را تسلیت گفت و از ایشان به عنوان عارف عاشق رهبری و مرجع روشن ضمیر یاد کرد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.