به گزارش ایرنا محمد مودی روز سه شنبه در دیدار اعضای قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: این قرارگاه همچنین هدایت، حمایت، سیاست گذاری و پشتیبانی از برنامه ها و مطالب تخصصی و گفتمان سازی تخصصی در حوزه اقتصاد مقاومتی را برعهده دارد.
وی بیان کرد: ذیل قرارگاه شهید احمدی روشن، هسته های تخصصی از جمله معدن، آب و کشاورزی در دانشگاه های استان و به تناسب رشته ها تشکیل شده است.
دبیر قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن گفت: با استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید دانشگاه ها برای حل و پیگیری مشکلات و معضلات استان در سطح کشور و استان اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.
وی از پیگیری معوقات کارگران یکی از کارخانه های استان خبر داد و افزود: پیگیری های اعضای قرارگاه منجر به پرداخت معوقات کارگران در استان شد و این موضوع همچنان ادامه دارد.
مودی بیان کرد: همچنین موضوعاتی از جمله تعطیلی برخی کارخانه ها، آسیب شناسی نظام آموزش عالی کشور، مشکلات مربوط به حوزه آب و کشاورزی نیز در استان در حال پیگیری است.
مسئول هسته کشاورزی قرارگاه شهید احمدی روشن در خراسان جنوبی هم گفت: کشاورزی از دیرباز مهمترین کسب و کار بشر بوده است اما در سال های اخیر صنف کشاورز کشور دچار مشکلات فراوانی شده است.
الهامی افزود: از طرفی جریان سیاسی کاری می کند که کشاورز از کشاورزی دست بکشد و معضلات جامعه، کشاورز را به سمتی می برد که از کاشتن دلسرد می شود.
وی بیان کرد: با تاسیس کارگروه کشاورزی تلاش داریم سنگ یا سنگریزه ای از جلوی کشاورزان برداشته شود که در این زمینه برنامه ها و راهکارهایی خوبی ارایه شده است.
مسئول هسته کشاورزی قرارگاه شهید احمدی روشن گفت: صرف بیان مشکلات کارگشا نیست لذا وظیفه ما ارایه راهکار است و روند واردات گوشت و از طرفی خروج بی رویه دام مولد از کشور شرایط سختی را رقم زد که این موضوع در دست بررسی است.
وی مواد تراریخته را از مهمترین دغدغه های کشور برای امنیت غذایی دانست و اظهار داشت: اکنون جنگ در حوزه کشاورزی است اما کمتر کسی آن را حس می کند چون ملموس نیست لذا کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
الهامی از مسئولان خواست با طرح های دانشجویی موافقت و در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از آن استفاده کنند تا کمتر با مشکلات در حوزه های مختلف جامعه مواجه شویم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.