مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وقوع سیلاب در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان به بخش های مختلف راه، کشاورزی و ابنیه خسارت وارد کرده است.
جواد نظری اظهار داشت: هنوز آماری از خسارات بارش باران و تگرگ امروز قابل ارائه نیست و کارشناسان نسبت به برآورد آن اقدام می کنند.
وی افزود: ورود سیلاب به جاده در محور بجنورد - آشخانه سبب بسته شدن این مسیر شد که ساعاتی پیش با فروکش کردن سیلاب و رسوب برداری، مجددا تردد در مسیر برقرار شده است.
نظری اظهار داشت: سیلاب، سبب رسوب گذاری در سطح جاده شد و در برخی از محورهای فرعی هم شاهد ریزش کوه بودیم که نیروهای راهداری نسبت به تامین ایمنی محورها اقدام کردند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: اکنون تردد در تمام محورهای استان در مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی برقرار است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان راز و جرگلان هم که راه های ارتباطی برخی روستاها در سیلاب هفته جاری مسدود شده بود، با ساخت راه های فرعی، ارتباط برقرار شده و راهداران با به کارگیری ماشین آلات در حال باز کردن مسیر اصلی روستاهای مزبور هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه هواشناسی برای امروز و فردا بارش رگباری پیش بینی کرده، اعضای شورای مدیریت بحران در حالت آماده باش هستند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز گفت: جاری شدن سیلاب عصر امروز سبب رسوب گذاری در برخی محورها شده بود که نیروهای راهداری بلافاصله نسبت به رسوب برداری و پاکسازی سطح جاده اقدام کردند.
محمد مشتری اظهار داشت: اکنون ارتباط در تمام محورهای استان برقرار است و راه های استان باز است.
رئیس جمعیت هلال احمر بجنورد هم گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب سبب آبگرفتگی سه واحد مسکونی و یک باب مدرسه در روستای خندقلو و بدرانلوی این شهرستان شده بود که تیم های این جمعیت به محل اعزام شدند.
ابراهیم پرفند اظهار داشت: 2 تیم امدادی هلال احمر با پمپ لجن کش و موتور آب نسبت به تخلیه آب از منازل و مدرسه مزبور اقدام کردند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.