شعبان حاجی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش های خوب سال جاری کمبود آب شرب را در بسیاری از روستاهای این شهرستان برطرف کرده است اظهار داشت: هم اینک برای آب شرب روستاهای شهرک گلیان، قلعه حسن و حسین آباد اقدامات و پی گیری های لازم صورت گرفته که در صورت تخصیص اعتبار مشکل آنان به کلی برطرف می شود.
وی گفت: برای تامین آب شرب روستاهای مزبور روزانه با 2 تانکر 10 هزار لیتری آبرسانی می شود که برای حل مشکل لایروبی و مرمت چشمه، حفر چاه آب، اجرای شبکه، خط انتقال، دیوار ساحلی حصار کشی اطراف چاه و غیره باید انجام شود.
حاجی زاده با اشاره به اینکه برای روستای حسین آباد، لوله آب موقت وصل شده است افزود: بدون هیچ گونه اعتباری کار مرمت و لایروبی چشمه آن در دست انجام است که برای عملیات مزبور و حفر یک حلقه چاه عمیق 15 میلیارد ریال اعتبار درخواست داده شده است.
سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی شیروان سرانه مصرف آب شرب هر نفر از روستاییان در این شهرستان را در شبانه روز 150 لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: سال گذشته 75 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آبرسانی شیروان مصوب شد که از این میزان فقط 3 میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.
هم اکنون 134 روستا در شهرستان شیروان از آب شرب برخوردارند که 60 هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان اند و 21 هزار و 500 انشعاب آب روستایی می باشد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.