محمود گریانلو سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرهنگ استفاده از تلفن ثابت به سمت تلفن همراه رفته است.
وی افزود: 30 درصد شماره های تلفن این استان به علت بدهی قطع شده اند و 30 درصد هم حداقل کارکرد را دارند و این در حالی است که استفاده از تلفن ثابت هزینه بسیار کمی دارد.
وی با بیان این که شمار مشترکان تلفن ثابت در این استان، 245 هزار مشترک است، افزود: پوشش تلفن ثابت در روستاها 100درصد و 45 درصد از مشترکان ما روستایی هستند.
وی از سرمایه گذاری هایی که ایجاد امکان استفاده از تلفن ثابت را در پی دارد، خبر داد و اظهار داشت: در شهرک گلستان امکان استفاده از 10 هزار تلفن ثابت را ایجاد کرده ایم اما، فقط 500 مشترک فعال در این شهرک از تلفن ثابت استفاده می کنند.
وی با بیان این که مخابرات به خاطر تکلیفی که دارد تلفن ثابت دراختیار مردم می گذارد افزود: با این وجود استقبال از تلفن ثابت کم است و همچنین مردم قبض هایشان را پرداخت نمی کند.
وی میانگین در آمد مخابرات از هر شماره تلفن ثابت را 55 هزار ریال بیان کرد و گفت: آمادگی واگذاری تلفن ثابت به همه متقاضیان را داریم.
مدیر تجاری مخابرات منطقه خراسان شمالی میزان تعهد واگذاری تلفن ثابت سال گذشته را 7 هزار شماره تلفن بیان و اظهار داشت: از این رقم فقط سه هزار و 500 شماره واگذار شده است و تعهد واگذاری تلفن ثابت امسال نیز 9 هزار شماره است که امیدواریم با تغییر نگاه مردم این تعهد به منصه ظهور برسد.
جمعیت خراسان شمالی 863 هزار نفر است و 44 درصد از این رقم در روستاها زندگی می کنند.
ضریب نفوذ تلفن همراه هم اکنون در این استان 57.40 درصد، ایرانسل 44.75 درصد و رایتل به 0.55 درصد است.
خراسان شمالی یک میلیون و 300 هزار مشترک تلفن ثابت و همراه اول دارد.
ب/ 6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.