علی اکبر صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 22 روستای استان در حریم شهرها هستند که ساکنان 10 روستا برای توسعه و ساخت زمین برای جوانان با مشکل کمبود زمین روبه رو هستند.
وی افزود: این مشکل سال ها است که گریبان گیر مردم است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از راه و شهرسازی درخواست کرده تا زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز روستاییان را به این بنیاد واگذار کند اما تا کنون این امر محقق نشده است.
صابری خاطرنشان کرد: بیشترین کمبود زمین برای توسعه، در شیروان اسفراین و بجنورد است و هر روستا به طور میانگین پنج تا 6 هکتار زمین کم دارد.
وی گفت: زمین مورد نیاز توسعه روستاهای حریم شهرها باید توسط راه و شهرسازی و زمین مورد نیاز سایر روستاها باید توسط منابع طبیعی و آبخیزداری واگذاری شود که البته در این زمینه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زمین تقاضا شده را در اختیار قرار داده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: راه و شهرسازی استان تاکنون با واگذاری و در اختیار قرار دادن زمین مورد نیاز روستاییان موافقت نکرده است.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این اداره کل در روستاهایی که در آن زمین ملی موجود بوده، نسبت به واگذاری به بنیاد مسکن اقدام کرده است و این امر در روستاهایی که زمین قابل واگذاری باشد، انجام می شود.
روزبه دادجو اظهار داشت: در زمینه واگذاری زمین برای توسعه برخی روستاها با محدودیت زمین روبه رو هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تامین زمین برای روستاهایی که برای ساخت مسکن جوانان با کمبود زمین روبه رو شده اند، وظیفه بنیاد مسکن است و این بنیاد باید نسبت به خرید زمین مستثنیات اقدام کند.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین در روستاهای باغچق و علی آباد در شهرستان بجنورد اقدام کرده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.